• מותג WM הסיני ינחית כאן בקיץ רכב פנאי חשמלי
  • טווח של בין 300 ל-450 ק"מ ומערכות בטיחות אקטיביות
  • המחיר המשוער: בין 160 ל-180 אלף שקל
חשמלי סיני: WM (ר"ת WeltMeister) היא יצרנית רכב חשמלי סינית צעירה שהוקמה באמצע העשור הקודם. לדבריה, ישראל תהיה המדינה הראשונה מחוץ לרפובליקה העממית בה ישווקו מכוניות מתוצרתה. על הזיכיון: חברת EV-מוטורס, המשווקת כיום גם מכוניות חשמליות של JAC הסינית ואת הרכב המסחרי של חברת LEVC (ר"ת London Electric Vehicle Company), לשעבר חברת המוניות הלונדוניות. שיווק רשמי צפוי להתחיל בקיץ הקרוב והמתחרים הישירים יהיו איוויס U5 וקיה נירו EV, עם תג מחיר שינוע בין 160 ל-180 אלף שקל.
מה לצפות: ה-EX5 הוא הדגם הראשון של החברה שהוצג בתערוכת בייג'ין 2018, והדגם הראשון של היצרנית שיעלה על כבישי ישראל. המידות ממצבות אותו כרכב פנאי קומפקטי. בהשוואה ליונדאי טוסון הוא ארוך ב-8.5 ס"מ (458.5 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-2 ס"מ (270 ס"מ).
המנוע החשמלי תוצרת בורג וורנר מפיק 218 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים. הוא יוצע עם שני נפחי מצבר – 52.5 או 69 קוט"ש עם טווח נסיעה של כ-300 וכ-450 ק"מ בהתאמה. טעינה מהירה (120 DC) תאפשר מילוי מצברים מ-30% ל-80% בכחצי שעה. מפרט האבזור המלא טרם פורסם, אבל מערכות בטיחות אקטיביות יהיו ציוד תקני.
מה אנחנו חושבים: מספר מותגי הרכב בתעשייה הסינית עצום, החל מאלו המייצרים מכוניות בסיסיות ברמה נמוכה מהמקובל, ועד כאלה שמציעות איכויות שוות ואף טובות יותר ממותגים ותיקים ומוכרים. WM היא מותג צעיר ולא מוכר בעולם המערבי, אבל גב כלכלי חזק של ענקיות הטכנולוגיה הסיניות עשוי לחפות על כך.