בקצרה:
  • פורשה ניפצה שיא נוסף, הפעם עם הקאיין
  • הדיח את אודי מתואר רכב הפנאי המהיר ביותר
  • צפוי לנחות אצלנו ברבעון האחרון של השנה
עוד גביע: עבור פורשה, הנורבוגרינג הוא לא פחות ממגרש ביתי. לא רק כאתר לבחינת דגמים בשלבי פיתוח לקראת תחילת ייצור, אלא גם כמגרש משחקי תדמית ושיווק עם ניפוץ סדרתי של שיאי מהירות שמשמרים את זהותה כיצרנית מכוניות הספורט החשובה והגדולה בעולם.
לאחרונה עשתה זאת שוב, הפעם עם קאיין טורבו GT, גרסת קצה לרכב הפנאי שתושק בקרוב. והתוצאה הצדיקה את המאמץ וההשקעה הלא מבוטלים שכרוכים באירוע, שכן הקאיין הקיף את ה"גיהנום הירוק" בזמן של שבע דקות ו-38.9 שניות, 3.3 שניות פחות מאודי RSQ8 המחזיק הקודם בתואר.
מאחורי ההגה ישב לארס קרן, נהג המבחן הראשי של פורשה והאיש שחתום על מרבית שיאי היצרנית האחרונים ברינג. "במטרים הראשונים אחרי הזינוק אתה מתפתה להסתכל לאחור, כדי לוודא שאתה באמת יושב ברכב פנאי מרווח וגדול. ההיגוי שלו מהיר ומדויק ומאפשר שינוי כיוון במהירויות גבוהות ללא שמץ של תת היגוי, בעוד שהציר האחורי נותר נטוע במקום. גם בתנאים התובעניים האלה הקאיין קל לשליטה" אמר בסיום ההקפה.
יותר כוח, יותר אחיזה: פורשה עדיין לא מפרסמת פרטים מלאים על גרסת הקצה, אבל ניתן לשער שתפוקת מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר המוכר תעמוד על 630 כ"ס, בדומה לפנמרה טורבו S ו-80 כ"ס יותר מגרסת טורבו ה"רגילה". סעפת פליטה מטיטניום תאפשר סאונד דרמטי, בעוד שתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, מערכת ההנעה הכפולה וגם הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה מאחור עברו כיול מחדש.
שינויים נוספים שפורשה מזכירה התבצעו במערך המתלים, עם גיאומטריה שונה מלפנים לטובת חדות ההיגוי. יש היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים, מוטות מייצבים אקטיביים להקטנת זוויות גלגול ובלמים קרמיים.
בשונה משיאים קודמים שנקבעו לאחרונה, למשל במקרה של פורשה פנמרה טורבו S או מרצדס AMG GT63s שעשו שימוש בצמיגים סופר-ספורטיביים ואופציונליים, בקאיין עטף את חישוקי ה-"22 גומי תקני מבית פירלי, פיתוח ייעודיים של סדרת P-זירו קורסה והרחבים ביותר שהוצעו בקאיין - 285/35 מלפנים, 315/30 מאחור.
מה אנחנו חושבים: כשפרסמנו את התמונות והפרטים הראשונים על גרסת הקצה כתבנו ש"מי שמכיר את פורשה יודע כי גרסת הקצה החדשה לקאיין תעלה כנראה את הרף מכל בחינה: יכולת האצה, בלימה ופניה, וכנראה גם תקבע שיא חדש להקפה בנורבורגרינג". והנה זה קרה. למה זה חשוב? כי פורשה יודעת שהיא צריכה לשמור על הסטטוס, בהיותה אמת המידה של תעשיית הרכב מבחינת יכולת דינמית. וזו הדרך היעילה ביותר להוכיח זאת.