בקצרה:
  • צמד ואנים חשמליים יגיעו בקרוב למרצדס ישראל
  • אמורים היו לנחות כאן לפני למעלה משנה
  • האתגר של היבואנית: הטבות המס מינוריות בלבד
1 צפייה בגלריה
מרצדס EQV
מרצדס EQV
מרצדס EQV - בקרוב כאן
אחרי שהשיקה מוקדם יותר השבוע את ספינת הדגל החשמלית EQS במחיר התחלתי של קרוב למיליון שקלים, תשיק יבואנית מרצדס עוד צמד דגמים חשמליים לשוק הרכב הישראלי בתוך מספר שבועות. הפעם לא מדובר במכונית פרטית יוקרתית, אלא בצמד ואנים שמיועדים להסעות. מרצדס e-vito המיועד לשימושים מסחריים יותר ומרצדס EQV המכוון יותר לשוק ההסעות היוקרתי. יש להזכיר כי את האחרון הבטיחה היבואנית במקור להנחית כאן לפני כשנה וחצי.
ה-e-vito הוא לא אחר מגרסה חשמלית למרצדס ויטו המוכר והוא יוצע כאן בשתי מידות אורך - 514 או 537 ס"מ, שתיהן עם שמונה מקומות ישיבה כולל הנהג. סוללת 90 קוט"ש נדיבה תעניק לו טווח נסיעה של כ-360 ק"מ בין טעינות, כאשר באירופה מוצעות גם גרסאות עם סוללה צנועה יותר וטווח קצר בהרבה, אך אלה לא יגיעו לישראל בשלב זה.
ה-EQV הוא למעשה גרסה מהודרת-יוקרתית יותר של הוויטו, בדומה ל-V קלאס המוכר, וגם לו אפשרות לשמונה מקומות ישיבה. ה-EQV נבדל מהוויטו בין היתר עם דלתות צד חשמליות, מושבי כורסא, שולחנות מתקפלים ועוד. טווח הנסיעה בו כמעט זהה לוויטו. שני הדגמים מצוידים במנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס (150 קילוואט) ועם מומנט של 36.9 קג"מ. טעינה מהירה מאפשרת מילוי של הסוללה מ-10% ל-80% בתוך כ-45 דקות.
באופן מעט אירוני, הקושי המשמעותי בו צפויה היבואנית להתקל היא רמת מיסוי נמוכה על כלי רכב חשמליים, שמצמצמת משמעותית את שיעורי ההטבות לנהגי מוניות, נכים ומורי דרך, המהווים את קהל הלקוחות העיקרי (ולמעשה, הכמעט בלעדי) של דגמים אלו. יש להזכיר בהקשר זה כי במהלך 2022 צפויה להתגבר התחרות בפלח הוואנים החשמליים עם השקתו הצפויה של סיטרואן ג'אמפי חשמלי.

לדגמי מרצדס בקטלוג iCar