בקצרה:
  • שני דגמים חשמליים סיניים יושקו בישראל בימים הקרובים
  • סקייוול ET5 יהיה רכב פנאי גדול במחיר של 185 אלף שקל
  • ג'ילי גיאומטרי C יהיה משפחתי קומפקטי במחיר שיתחיל ב-134 אלף שקל
6 צפייה בגלריה
סקיוול ET5
סקיוול ET5
(צילום: מוטי טל)
הסינים באים: בשבועות הקרובים יושקו כאן שני דגמים חשמליים, מתוצרת חברות סיניות שאינן מוכרות כאן. עד כה עלו על כבישי ישראל כמה דגמים חשמליים סיניים: MG ZS EV המשווק באופן סדיר עם תקינה אירופאית מלאה זכה כאן להצלחה אדירה בעיקר הודות לתג מחיר נמוך. האחרים כמו איוויס U5, סרס EV3, ו-GAC GE3 לא נהנו מהצלחה דומה מסיבות שונות, בין אם זה מחסור במלאי במקרה של איוויס או איכויות נסיעה נמוכות, והיעדר מערכות בטיחות במקרה של סרס ו-GAC.
6 צפייה בגלריה
סקיוול ET5
סקיוול ET5
(צילום: מוטי טל)
פנאי גדול: סקייוול ET5 הוא דגם ראשון של החברה הצעירה מנאנג'ינג שבמזרח המדינה (כ-300 ק"מ משנחאי) שהחלה את דרכה כיצרנית אוטובוסים, ואנים ומשאיות. בהשוואה לסקודה אניאק הוא ארוך ב-5 ס"מ (470 ס"מ) עם בסיס גלגלים גדול ב-3.5 ס"מ (280 ס"מ) ועל כן צפוי להציע מרחב מחיה נדיב לנוסעים. תא המטען צנוע בכ-120 ליטר מהחשמלית הצ'כית (467 ליטר).
6 צפייה בגלריה
סקיוול ET5
סקיוול ET5
(צילום: מוטי טל)
המנוע החשמלי מפיק 204 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים, בשונה מחשמליות מודרניות בהם הוא מוצב מאחור ומניע את הגלגלים הסמוכים אליו. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 7.9 שניות בעוד המהירות המרבית מוגבלת ל-150 קמ"ש. סוללה בקיבולת 72 קוט"ש מקנה לו טווח רשמי של 460 ק"מ בעוד טעינה מהירה (145DC) תאפשר מילוי מ-30% ל-80% בחצי שעה.
רשימת האבזור תהיה עשירה לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע ענק ("12.8), ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום וקירור למושבים הקדמיים, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית. תג המחיר יעמוד על כ-185 אלף שקל, דומה למחיר גרסאות הבסיס של סקודה אניאק, יונדאי איוניק 5 וטסלה מודל 3.
6 צפייה בגלריה
סקיוול ET5
סקיוול ET5
(צילום: מוטי טל)
את המותג תייבא לישראל קבוצת כדורי הפועלת בתחום הרכב לרבות שירותי ליסינג, מכירת רכב חדש ומשומש וייבוא מקביל של חלפים לרכב. אולם תצוגה למותג ייפתח בתל אביב או הרצליה לקראת סוף השנה, עם תחילת השיווק הרשמי.
משפחתי וזול: ג'ילי הסינית צעירה יחסית והחלה לפעול רק ב-1997, אך כיום היא מחזיקה גם במותגים אירופאים כמו וולוו ולוטוס, לצד חברת המוניות הלונדונית, ו-Lynk&Co המיועד לשוק האירופאי. הגיאומטרי C, הוא הדגם הראשון בחטיבת החשמליות הייעודית של היצרנית, ומבוסס על רכב בנזין ותיק ולא מוכר בשם אמגרנד GS. הוא יתמודד מול מתחרים כמו MG ZS EV ויונדאי קונה EV.
בהשוואה לטויוטה קורולה האצ'בק היא ארוכה ובעלת בסיס גלגלים גדול ב-6 ס"מ (443 ס"מ ו-270 ס"מ בהתאמה), רחבה ממנה ב-4 ס"מ (183 ס"מ) וגבוהה ב-10 ס"מ (156 ס"מ). לתא המטען נפח צנוע של 340 ליטר בלבד.
מנוע חשמלי מפיק 204 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים ומאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות ו1-50 קמ"ש מרביים היא תוצע עם אפשרות בחירה בין מצברים בקיבולת 53 קוט"ש וטווח נסיעה רשמי של 350 ק"מ, או 70 קוט"ש עם טווח מוצהר של 460 ק"מ.
טווח המחיר יעמוד על בין 134 אלף שקל לגרסת הבסיס ועד 160 אלף שקל לבכירה. המותג ישווק כאן על ידי קבוצת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה ולקסוס, עם אולם התצוגה הראשון שנפתח ברחוב יגאל אלון בתל אביב, במקום אולם התצוגה של GAC.
למדור רכב חשמלי באתר iCar