בקצרה:
  • טויוטה מחדשת את ה-C-HR
  • יוצע גם בגרסה היברידית נטענת
  • ינחת כאן במהלך שנה הבאה
טייק 2: טויוטה תציג בעוד שבועיים CH-R חדש, דור שני בשושלת רכב הפנאי השני שהשיקה טויוטה באירופה וכאן בישראל. היצרנית היפנית לא מפרסמת כל מידע אודותיו, למעט תמונה מוצללת של חלקו האחורי עם יחידת תאורה המתוחה לרוחב תא המטען המשלבת את כיתוב שם היצרן והדגם.
מתמונות ריגול שפורסמו ברשת נראה כי העיצוב החיצוני יהיה דומה לפרולוג קונספט שהוצג בסוף שנה שעברה, עם תצורת פנאי-קופה בדומה לדגם היוצא. ידיות פתיחת הדלתות יהיו מהסוג הנשלף על מנת להפחית את מקדם הגרר, בעוד יחידות התאורה הקדמיות דומות לאלו של הפריוס העדכנית. בסביבת הנהג יוצבו לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול, בדומה לקורולה העדכנית, עם בורר הילוכים חשמלי, בדומה לדגמי לקסוס. טויוטה גם וודאי תטפל במרחב המחיה המוגבל של הנוסעים מאחור, שהיה מנקודות התורפה הבולטות של הדגם היוצא.
3 צפייה בגלריה
טויוטה פרולוג קונספט
טויוטה פרולוג קונספט
טויוטה פרולוג קונספט
מה אנחנו יודעים: החידוש המשמעותי צפוי להיות בתחום מערכת ההנעה עם גרסה היברידית-נטענת שתגיע מהפריוס, עם יותר מ-220 כ"ס וטווח נסיעה נקי מזיהום של כ-60 ק"מ. לצדה יוצעו גרסאות היברידיות רגילות בדומה ל-C-HR היוצא ובעתיד יתכן ויוצע גם עם הנעה חשמלית מלאה.
כבסיס תמשיך לשמש פלטפורמת TNGA-C עם מערך מיתלים דומה לדגם היוצא (מקפרסון מלפנים, עצמות עצה כפולות מאחור) אבל עם שורה של שינויים והתאמות. האיכויות הדינמיות צפויות להיות גבוהות עוד יותר מב-CH-R הנוכחי, בין היתר משום שחלק מניסויי הנהיגה בדור החדש נערכו במסלול נורבורגרינג בגרמניה.
3 צפייה בגלריה
טויוטה פרולוג קונספט
טויוטה פרולוג קונספט
טויוטה פרולוג קונספט
מה אנחנו חושבים: ה-C-HR היוצא נחשב לאחד הדגמים החשובים ביותר של טויוטה, בעיקר בגלל שהוא הביא לניעור משמעותי של אפרוריות המותג. גם בהיותו מחלוצי קו העיצוב העדכני שהביא להצערה משמעותית בגיל לקוחות המותג. גם בעובדה שהוא היה דגם פנאי שני של טויוטה באירופה וסלל בכך את הדרך לשורה של דגמים פנאי שבאו אחריו ואפשרו ליצרנית נוכחות בקטגוריה החשובה.
ה-CH-R צפוי לשמור על יתרון המראה הייחודי והמרשים של קודמו, עם פחות הקרבה של השימושיות ומרחב המחיה ליושבים מאחור. הוא גם ישלב לראשונה מערכת הנעה היברידית נטענת, מה שיאפשר לו להתמודד מול מתחרים כמו קיה נירו העדכני. לדעתנו קפיצת המדרגה המשמעותית תהיה כשתשולב בו מערכת הנעה חשמלית מלאה.