בקצרה:
  • הונדה תציג בקרוב אינטגרה חדשה
  • תתבסס על הסיוויק, כולל גרסת טייפ R עם תיבה ידנית
  • תשווק רק בצפון אמריקה תחת חטיבת היוקרה אקורה
בחזרה למקורות: האינטגרה, מכונית קופה על בסיס הסיוויק המשפחתית, הייתה אחד מהדגמים הפופולריים ביותר של הונדה בצפון אמריקה, והצליחה להביא למותג היפני קהל לקוחות צעיר יותר הודות לעיצוב הייחודי וליכולת דינמית גבוהה. היא יוצרה במשך שני עשורים, מאמצע שנות השומנים עד אמצע שנות האלפיים, והיא חוזרת כעת לכבישים.
כמו קודמותיה, גם הדור החמישי של האינטגרה יתבסס על המשפחתית העדכנית של הונדה, שכבר משווקת בצפון אמריקה. אבל הפעם היא תוצע רק במרכב כמו קופה עם חמש דלתות, המאפשר שימושיות משופרת יותר מתצורת הקופה של קודמותיה בשושלת.
האופציה הידנית: האינטגרה תתבסס כאמור על הסיוויק העדכנית (דור 11). עם פלטפורמה קשיחה יותר, שינויים ברכיבי מערך המתלים וכיול למערכת ההגה, לטובת שיפור היכולת הדינמית. גרסת הבסיס צפויה לעשות שימוש במנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר (180 כ"ס) עם תיבת הילוכים רציפה.
לצידה תוצע גם גרסת טייפ R עם אותה מערכת הנעה מהסיוויק טייפ R. מנוע 2.0 ליטר מוגדש ותפוקה גבוהה מ-300 כ"ס המחובר לתיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. גם מערכות המתלים, הבלמים והצמיגים צפויות להגיע ממשפחתית הביצועים היפנית.
מה אנחנו חושבים: עם ההודעה על הפסקת ייצור ה-NSX, הונדה מוצאת עצמה ללא כל מכונית "חשק" באולמות התצוגה שלה בצפון אמריקה - שוק הנחשב לגדול ביותר עבורה. חזרה של האינטגרה ליבשת החדשה עשויה לשפר את מיצובה של הונדה מבחינה תדמיתית וגם לסייע לשיפור תזרים המזומנים. ועם גרסת טייפ R כוחנית ותיבת הילוכים ידנית הונדה לא זונחת את קהל הלקוחות חובב ההגה שלה.
הונדה נחשבה בעבר לנועזת ולטכנולוגית ביותר מבין היצרניות היפניות, תעשייה הנחשבת לשמרנית באופייה. וכדי להחזיר לעצמה את מעמדה היא תידרש למאמצים גדולים הרבה יותר.