בקצרה:
  • ג'יפ תציג בעשור הקרוב שלושה דגמים חשמליים חדשים
  • פנאי קטן לאירופה, פנאי יוקרה ושטח לצפון אמריקה
  • 50% דגמים חשמליים בארה"ב ב-2030, 100% באירופה
חשמל שטח: ג'יפ חושפת תכנית להתחשמלות דגמי המותג בעשור הקרוב, ומבטיחה כי עד 2030 כל הדגמים שתשווק באירופה יהיו בעלי הנעה חשמלית מלאה, וכ-50% מההיצע בצפון אמריקה. בין היתר תציג עד 2025 ארבעה דגמים עם הנעה חשמלית מלאה. הראשון שבהם מכונה אוונגר, דגם שתמונות ראשונות שלו פורסמו כבר לפני חצי שנה. הוא מיועד עבור השוק האירופאי, כמו גם דרום קוריאה ויפן וייכנס לייצור בסוף 2024.
והנה חדשות לא מפתיעות: הוא צפוי להשתמש בפלטפורמת CMP שפותחה עבור דגמים חשמליים על-ידי פיז'ו-סיטרואן, בעלת הבית המשותפת. ג'יפ מבטיחה עם זאת כי זוויות הגישה-נטישה ומרווח הגחון יהיו הטובים בקטגוריה, אבל עוד לא ברור האם הוא יוצע עם מנוע חשמלי אחד והנעה קדמית כמו דגמי הכביש של פיז'ו, סיטרואן ואופל, או גם בגרסת הנעה כפולה עם מנוע חשמלי מאחור. כן יש הבטחה לטווח נסיעה של 400 ק"מ, כ-50 ק"מ יותר מטווח הנסיעה של דגמי PSA.
המשפחה המורחבת: ג'יפ חושפת גם שני אבות טיפוס נוספים עם הנעה חשמלית, שניהם יוצגו בגרסה מוכנה לייצור במהלך שנה הבאה, בעוד שתחילת המכירה צפויה בארה"ב ל-2024. הראשון מכונה ריקון והוא יתחרה בהאמר EV. לדברי היצרנית הוא יהיה רכב שטח שתוכנן לעבודה קשה, על בסיס פלטפורמת STLA הייעודית שמפותחת על ידי קונצרן סטלנטיס, ודגם חשמלי ראשון עם התיוג המוכר של ג'יפ Trail Rated המסמל יכולת עבירות בשטח טכני.
3 צפייה בגלריה
ג'יפ ריקון
ג'יפ ריקון
ג'יפ ריקון
הוא יצויד במערכת הנעה כפולה עם נעילות דיפרנציאל רוחביות (אחורית וקדמית), בורר מצבי נהיגה לתנאי שטח שונים (כורכר, חול-בוץ, סלעים), מיגון תחתון, נקודות גרירה וצמיגי שטח אגרסיביים. מהתמונות שפרסמה ג'יפ ניתן להבחין כי כמו ברנגלר, גם כאן יש אפשרות להסרת דלתות הצד. יש גם גג בד נפתח חשמלית וגלגל רזרבי על דלת תא המטען.
הדגם הבא מכונה וואגוניר S, גם הוא על הבסיס הייעודי של הקונצרן, אבל ללא קשר לוואגוניר בנזין המשווק כיום. ג'יפ תמצב אותו כרכב פנאי יוקרתי שיתמודד עם מרצדס EQS SUV וב.מ.וו iX למשל. הוא צפוי להיות הדגם האווירודינמי ביותר שהציגה היצרנית, מה שיאפשר לו טווח נסיעה של כ-640 ק"מ. הוא גם יהיה המהיר ביותר, עם כ-600 כ"ס העוברים לכל ארבעת הגלגלים ומאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש בכ-3.5 שניות.
3 צפייה בגלריה
ג'יפ וואגוניר S
ג'יפ וואגוניר S
ג'יפ וואגוניר S
מה אנחנו חושבים: מגמת ההתחשמלות בתעשיית הרכב לא פוסחת על רכבי שטח ובהתאם, גם יצרנית רכבי השטח הראשונה בעולם נאלצת להתאים עצמה. לא רק זאת, במטרה לחסוך בעלויות פיתוח, צפוי קונצרן סטלנטיס לנסות ולהשתמש בפלטפורמות ייעודיות לכמה שיותר דגמים במגוון המותגים שלו. וזה אומר שהצד האמריקאי-איטלקי בקונצרן הענק ינצל את הבסיס המשובח של החלק הצרפתי שבו.
עד כמה זה יצליח ומה תהיה ההשפעה על תדמית ואיכויות המותגים השונים, נדע רק בעתיד. אבל זו כן הזדמנות לציין כי דגמים עדכניים של היצרנית מגיעים אלינו בשנים האחרונות באיחור ניכר, כמו במקרה של הוואגוניר והגרנד צ'ירוקי L שעדיין לא משווקים כאן על ידי סמלת. בכך הופכת הגעתם המהירה של דגמים חשמליים נחוצים למוטלת בספק. וזו אינה בשורה מעודדת.