בקצרה:
  • הלקסוס LX החדש ימשיך להיות טויוטה לנד קרוזר מהודר
  • יקבל שלדה ומערכת הנעה חדשה לטובת שיפור יכולת הכביש
  • היבואנית לישראל: "שיווק מקומי נמצא בבחינה"
השטח של לקסוס: ה-LX600 הוא כבר דור רביעי בשושלת רכב השטח הגדול של לקסוס, המבוסס כעת על לנד קרוזר 300 החדש. המשמעות היא שהוא ניצב על שלדת סולם (כן, עדיין זו) חדשה (GA-F). הקשיחות המבנית אמורה להיות גבוהה מבעבר מחד, דלתות מאלומיניום יעזרו להפחית 200 ק"ג מהמשקל העצמי, לצד הנמכת מרכז הכובד לטובת יכולת דינמית משופרת על הכביש.
תצורת המיתלים נותרה זהה (עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי מאחור) אבל הגיאומטריה שונה עם מהלך מתלה ארוך יותר מלפנים ומיקום שונה של בולמי הזעזועים מאחור על מנת לשפר את נוחות הנסיעה. הם נתמכים קפיצי סליל ובולמי זעזועים אדפטיביים, עם מערכת הידראולית ממוחשבת המאפשרת מרווח גחון משתנה.
שישה במקום שמונה: על ההנעה מופקד מנוע V6 בנזין כפול-מגדשים עם 409 כ"ס, 26 כ"ס יותר ממנוע V8 בנזין בנפח 5.7 ליטר העתיק והמזהם ב-LX570 היוצא, עם זמינות כוח טובה משמעותית. המנוע הקטן יותר מאפשר למקם מאחור ונמוך יותר את מערכת ההנעה בתוך השלדה, על מנת להפחית את המשקל מהחרטום.
המנוע מחובר לתיבת 10 הילוכים אוטומטית (שמונה בעבר) עם הנעה כפולה-קבועה והילוך כוח. לקסוס תציע את ה-LX גם בגרסת F ספורט עם דפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, אבל ללא אפשרות לנעילה מלאה כמו בלנד קרוזר הקרבי יותר.
רשימת עזרי השטח כוללת בורר מצבי נהיגה שטח (אוטומטי, כורכר, חול, בוץ, שלג עמוק וסלעים) המתאים את המערכות השונות לתוואי הנבחר, ומאפשר כעת הפעלה גם ב-4H (רק בהילוך כוח בדגם היוצא). כבעבר יש בקרת זחילה המשמשת כמעין בקרת שיוט לשטח, ומערכת סיוע לתמרון בשטח טכני הבולמת את הגלגל האחורי פנימי ומסייעת להקטין רדיוס סיבוב.
לימוזינת שטח: צללית הרכב הענק שומרת על הקווים של הרכב המוחלף אבל לא ניתן להתעלם מסבכת שעון חול עצומת ממדים (לא הגזמנו, לקסוס?) ואפשרות לחישוקי "22 ענקיים. סביבת הנהג שופרה כעת משמעותית עם צמד מסכי מגע בקונסולה המרכזית עליון ("12.3) לשליטה במערכת שמע, ניווט, תחתון ("7) לבקרת האקלים. יש גם מצלמות היקפיות עם אפשרות להצגת התמונה מתחת לגחון הרכב ומערכת שמע יוקרתית.
כעבר, לקסוס תציע אפשרות לצמד שורות מושבים מאחור עם מקום לשבעה נוסעים, או ארבעה מושבים בלבד עם צמד כורסאות מתכוונות מאחור הכוללות הדום לנוסע מימין, קונסולה מרכזית ביניהם עם מסך מגע לשליטה במערכת הבידור-נוחות, משטח טעינה אלחוטי ושקע חשמל. ה-LX מצויד במערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
מה אנחנו חושבים: לקסוס LX החדש יתמודד בצפון אמריקה מול קאדילק אסקלייד ולינקולן נוויגייטור וגרמניים כמו מרצדס GLS וב.מ.וו X7, ובמדינות המפרץ אף עם נוספים. ההצלחה שלו גם בגרסתו העדכנית, בהתחשב בשיפורים שעבר, מובטחת.
אבל מה שמעניין אותנו הוא המצב בישראל. וכאן שוקלת יבואנית המותג שיווק מקומי שלא קרה בעבר. ולדעתנו זה יהיה צעד נכון. גם כי לטויוטה אין אפשרות תקינה אירופאית או אמריקאית בכדי לשווק כאן את ה-300 הייחודי, בעיקר כי אולם התצוגה של לקסוס לא כולל מספיק דגמי "חשק" כמקובל במותגי יוקרה.