בקצרה:
  • דור שני לריינג'ר ראפטור יהיה הטנדר החזק מסוגו
  • הבסיס: ריינג'ר רגיל עם מערך מיתלים משודרג
  • צפוי לנחות בישראל בתחילת 2023
טורף קטן: זהו דור שני לגרסת הקצה של הטנדר הקטן (יחסית, ממש יחסית) של פורד, ודגם שלישי במשפחת ה"טורפים" של היצרנית הכוללת גם את ה-F150 ראפטור (דור 3) והברונקו ראפטור החדש. כעת עם מנוע V6 בנזין כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר ו-288 כ"ס. תוספת של לא פחות מ-75 כ"ס למנוע הדיזל-מוגדש עם ארבעה צילינדרים בריינג'ר ראפטור הקודם. וכך הוא הופל גם לטנדר החזק ביותר בקטגוריה.
מה עוד? סעפת פליטה אקטיבית משנה צליל בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, נוספה מערכת אנטי לג המצמצמת את השהיית המגדש בעזרת שמירת לחץ לשלוש שניות גם לאחר שהנהג מרפה מדוושת התאוצה. המנוע הזה מחובר לתיבת עשרה הילוכים המוכרת של היצרנית, לצד תיבת העברה עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית לכביש יבש, כפולה-אוטומטית עם העברת כוח לפנים לכביש רטוב, כפולה לשטח והילוך כוח.
לקפוץ גבוה יותר: כבסיס משמשת שלדת הסולם של הריינג'ר הרגיל, אבל כאן עם חיזוקים במקומות אסטרטגיים עם מערך מיתלים משודרג. מלפנים יש זרועות מתלה (עצמות עצה כפולות) עשויות אלומיניום וארוכות יותר, מאחור יש סרן חי שנתמך בקפיצי סליל, לעומת עלים בגרסה הרגילה. בכל ארבעת הפינות מותקנים בולמי זעזועים של פוקס ("2.5) המכילים שמן ספוג טפלון המפחית חיכוך ב-50%, עם קשיחות מתגברת ב-25% בסוף מהלך המתלה כדי למנוע "סגירת מתלה" בעת נחיתה מקפיצות גבוהות.
על הקשר לקרקע אחראים צמיגי שטח דו-שימושיים (BFGoodrich AT) גדולים מאלה של הדגם הרגיל ("33). בורר נהיגה כולל שלושה מצבים לכביש (רטוב, רגיל וספורט) וארבעה לשטח (סלעים, חול, בוץ ובאחה) המשנים את כיול המערכות השונות (מנוע, תיבת הילוכים ובקרת משיכה ויציבות). יש גם מערכת בקרת שיוט לשטח המאפשרת שמירה על קצב זחילה בעליה או בירידה. לטובת שיפור יכולת העבירות הוא מצויד בנעילות לדיפרנציאל האחורי והקדמי.
מה עוד צריך לדעת: מבחינה ויזואלית נבדל הראפטור מהגרסה הרגילה בסבכה אגרסיבית יותר עם כיתוב שם היצרנית במקום לוגו פורד, פגוש קדמי שונה עם מיגון ייעודי לגחון, בתי גלגלים מורחבים וצמד מפלטים מאחור. תא הנוסעים כולל כמו בגרסה הרגילה לוח מחוונים דיגיטלי ("12.4) ומסך מגע גדול ("12) אבל עם תצוגת שונה, יש מושבים שונים עם תמיכת גוף משופרת, וגלגל הגה שטוח בחלקו התחתון עם פס מרכוז בחלקו העליון ומנופי שליטה ידנית בהילוכים מאחוריו.
מה אנחנו חושבים: עם הדור השני לריינג'ר ראפטור, דואגת פורד לשמור על מעמדה כיצרנית מובילה בקטגוריית הטנדרים. על הנייר נראה שהוא מביא לשיפור מכל בחינה בהשוואה לקודמו, החל בביצועים, דרך שיפור יכולת הנסיעה בשבילים מהירים הודות למערכת המיתלים המתקדמת ועד עבירות גבוהה מבעבר. טויוטה אומנם הציגה את ההיילקס GR, אבל מדובר בגרסה משודרגת במעט לדגם הרגיל, ולא בדגם ייעודי. ולכן אין כיום טנדר שמסוגל להתחרות איתו בקטגוריה זו, שתראה אחרת לגמרי מתחילת השנה הבאה.