בקצרה:
  • אופל אינסיגניה הבאה תשלב מאפייני רכב פנאי
  • הבסיס: סיטרואן C5X. ההנעה: היברידית או חשמלית
  • הצגה רשמית צפויה ל-2025
תופסת גובה: כחצי שנה לאחר הפסקת ייצור האינסיגניה, מדווח האוטו אקספרס כי אופל צפויה להחזיר את המשפחתית הגדולה לאולמות התצוגה. הפעם כגרסה מוגבהת עם מאפייני עיצוב של רכב פנאי, על בסיס האחיות הצרפתיות סיטרואן C5X ופיז'ו 408. הצגה רשמית צפויה רק ל-2025.
1 צפייה בגלריה
סיטרואן C5 X
סיטרואן C5 X
סיטרואן C5 X תשמש בסיס
מארק אדמס, סגן נשיא אופל והמעצב הראשי של החברה, ומי שאחראי על עיצוב הדורות הקודמים של האינסיגניה, אמר כי "נחליף את האינסיגניה במשהו, אבל זה לא יהיה בתצורת משפחתית גדולה, קטגוריה שמתכווצת משמעותית בשוק הרכב. עבור מותג כמו אופל, שפועל בחלק העליון של ליבת שוק הרכב, משפחתית גדולה פשוט לא יכולה לעבוד".
הבסיס של האחיות הצרפתיות אמור לשמש את האינסגניה הבאה, שכן הוא מאפשר נקודת איזון בין איכויות נסיעה של משפחתיות גדולות, עם תוספת גובה קלה לטובת השימושיות ומאפייני עיצוב קרביים יותר.
יש להניח כי אופל תציע בה את מערכת ההנעה ההיברידית-נטענת המוכרת של הקונצרן הצרפתי, המשלבת בין מנוע בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר ומנוע חשמלי, בשתי רמות הספק – 180 או 225 כ"ס עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. מערכת המצברים כיום היא בקיבולת 12.4 קוט"ש המאפשרת כ-60 ק"מ נקיים מזיהום. בנוסף היא תשווק גם בגרסה עם הנעה חשמלית מלאה, בדומה לזו שתוצע בעתיד באחיות הצרפתיות ואמורה לאפשר כ-400 ק"מ נקיים מזיהום.
מה אנחנו חושבים: קטגוריית המשפחתיות הגדולות, שדגמיה שימשו בעבר סוג של סמל סטטוס נחשק, הצטמצמה משמעותית בשנים האחרונות, גם בכמות המכירות וכפועל יוצא בהיצע הדגמים. שילוב מאפייני עיצוב של רכב פנאי במשפחתית גדולה נראה קצת כמו "העתק הדבק" שאופל עושה לאחיותה הצרפתיות ולא באמת כיוון חדש, ייחודי ושונה.
אך אין ספק כי המסקרנת ביותר תהיה הגרסה החשמלית, שתוצג בעוד כשנתיים בקטגוריה שתכלול כבר היצע דגמים גדול ומגוון הרבה מכיום. וחיים קלים לא יהיו לה.