בקצרה:
  • אופל תפסיק את ייצור האנסיגניה בסוף השנה
  • תביא לקץ שושלת של יותר מיובל שנים
  • מחליפה חשמלית רק בעוד שלוש שנים
למנהל הגרמני: אופל תפסיק עד סוף השנה את ייצור האינסיגניה, המשפחתית הגדולה של היצרנית והמכונית האחרונה בהיצע שלה המתבססת על פלטפורמה ומכלולי הנעה ותיקים שפותחו בשיתוף בעלת הבית הקודמת, ג'נרל מוטורס. בישראל שיווק המכונית נפסק מאז עבר ייצוג המותג משלמה ללובינסקי בתחילת 2019.
הפסקת ייצור האינסיגניה תביא לקץ יותר מיובל שנים של נוכחות אופל בצמרת קטגוריות המשפחתיות גדולות באירופה, שושלת שהתחילה עם קודמותיה, הווקטרה והאסקונה. גרסת הראלי של האסקונה גם אחראית לניצחון של נהג המרוצים במפורסם וולטר רוהל באליפות העולם בראלי ב-1982.
עתיד חשמלי: אופל צפויה להציג מחליפה לאינסיגניה רק ב-2025, שלוש שנים לפני תאריך היעד שלה להפוך למותג שישווק מכוניות בהנעה חשמלית מלאה. לכן על פי הערכות אופל לא צפויה להשתמש בפלטפורמה ובמכלולי ההנעה של חברותיה לקונצרן והנציגות בקטגוריית המשפחתיות הגדולות באירופה - פיז'ו 508 וסיטרואן C5X.
ככל הנראה היא תתבסס על פלטפורמת STLA, בסיס ייעודי לחשמל המפותח תחת קונצרן סטלנטיס, ועליו יתבססו דגמים של המותגים השונים החברים בענקית הרכב משני צידי האטלנטי. במקרה של היורשת לאינסיגניה מדובר בגרסת מדיום של הפלטפורמה, עם קיבולת מצברים שנעה בין 87 ל-104 קוט"ש, הספק שנע בין 170 ל-245 כ"ס, וטווח נסיעה שיעמוד על עד 700 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: קטגוריית המשפחתיות הגדולות, שדגמיה שימשו בעבר סוג של סמל סטטוס נחשק, הצטמצמה משמעותית בשנים האחרונות, גם בכמות המכירות וכפועל יוצא בהיצע הדגמים. ולכן זה לא מפתיע שאופל בחרה להפסיק את הייצור במפעל ברוסלסהיים, ולהסב אותו לטובת הרכבת דגמים עם ביקושים גבוהים יותר כמו האסטרה וה-DS4.
צריך רק לקוות שהיורשת החשמלית תצליח להתברג לקטגוריה שצפויה לכלול מתחרים רבים, כשמלבד טסלה מודל 3 ופולסטר 2 המשווקות כיום, יצטרפו יונדאי איוניק 6, פולקסווגן ID-אירו וגם סיניות כמו BYD סיל ו-NIO ET5. קל זה לא יהיה.