בקצרה:
הדיאטנית: יצרנית מכוניות הספורט הצרפתית אלפין שתהפוך בקרוב לחטיבת הביצועים החשמלית של רנו, מציגה גרסת קצה ייחודית למכונית אותה היא מייצרת כיום, ה-A110R, כתשובה לפורשה קאיימן GT4 RS. גולת הכותרת היא דיאטה המשילה ממנה 34 ק"ג בהשוואה ל-A110S, עם משקל עצמי שנדיר למצוא כיום - 1,082 ק"ג בלבד.
בין הרכיבים שהוחלפו בדרך לדיאטה הקלה- חומרי בידוד שהוסרו ושמשה אחורית שהוחלפה בכיסוי קרבון. אותו חומר קל משקל וחזק משמש גם את המכסה הקדמי (2.9- ק"ג), החישוקים (12.5- ק"ג) ומושבי באקט (5- ק"ג), עם חגורות 6 נקודות בדומה למקובל ברכבי מירוץ.
מה עוד צריך לדעת: אלפין כיילה מחדש את מערך המיתלים (עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור) עם גיאומטריה ייחודית, מוטות מייצבים קשיחים יותר (ב-10% מלפנים ו-25% מאחור) קפיצים נוקשים (ב-10%) ומרכב מונמך בסנטימטר, או שני ס"מ עבור מסלול המרוצים, לצד בולמי זעזועים עם אפשרות כיוון ידנית ל-20 מצבי שיכוך והחזרה.
שינויים נוספים נוגעים לכוח ההצמדה המוגדל הודות לכונסי אוויר במכסה הקדמי ובספי הדלתות. על האחיזה המשופרת אחראי גומי דביק עוד יותר - מישלין קאפ 2. מערכת הבלימה של ברמבו (דיסקים 320 מ"מ בכל ארבעת הפינות) נותרה זהה ל-A110S עם פתחי אוורור לקירור יעיל ב-20%.
מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי. בנזין מוגדש בנפח 1.8 ליטר, ארבעה צילינדרים ו-300 כ"ס. התצורה מרכזית מאחורי המושבים והוא מחובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. הפחתת המשקל מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות (0.3 שניות פחות מה-A110S), בדרך ל-285 קמ"ש מרביים (10 קמ"ש יותר).
מה אנחנו חושבים: האלפין A110 שונה מאוד בקטגוריית מכוניות ספורט. שכן היא מוותרת על מירוץ חימוש של מנועים רבי עוצמה ושמה את עיקר הדגש על משקל עצמי נמוך ככל הניתן לטובת יכולת דינמית משובחת. וכבר בגרסה הבסיסית בהיצע בה נהגנו בעבר, היא עדיין אחת המכוניות המהנות ביותר לנהיגה שמיוצרות כיום ואחת הטובות בהיסטוריה. כן גרסת R או לא, מתכניות השיווק המקומיות שאושרו לא פעם על ידי היבואנית קרסו, לא נותר הרבה. אולי בעתיד.