בקצרה:
  • ה-FX החשמלי יהיה ראשון מסוגו לצ'רי
  • טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-400 ק"מ
  • עשוי לנחות כאן עוד השנה
חשמל במקום בנזין: צ'רי, ענקית הרכב הסינית שנחתה בישראל בסוף שנה שעברה, הייתה מהמותגים הבודדים מהרפובליקה העממית ללא מערכת הנעה חשמלית ונקייה מזיהום. כעת משווחים מספר מקורות באירופה כי זה צפוי להשתנות בקרוב עם גרסה חשמלית ל-FX, דגם ראשון של המותג בבריטניה שהמתינה בניגוד לישראל עם החדרת המותג. אלינו הוא יגיע בסוף השנה וצפוי לנחות למשבצת הסופר-פופולרית של ג'ילי גיאומטרי C ו-BYD אטו 3.
מה אנחנו יודעים: רכב הפנאי הקומפקטי המשווק גם תחת השם אומודה 5, הוא כיום העדכני ביותר של היצרנית הסינית. הוא מבוסס על פלטפורמת T1X שתוכננה מראש כדי לקבל גם מערכת הנעה חשמלית מלאה. צ'רי עוד לא חושפת כל פרטים טכניים, אותם היא שומרת להשקה הרשמית, ככל הנראה בתערוכת בייג'ין.
מערכת ההנעה תשלב מנוע חשמלי שיחובר ישירות לגלגלים הקדמיים, עם הספק שצפוי לעמוד על כ-200 כ"ס, גבוה במעט ממנוע הבנזין מוגדש בגרסה המשווקת כיום. הוא צפוי להציע שתי מערכי סוללה. לגרסת הבסיס טווח של כ-350 ק"מ, לבכירה טווח של קצת יותר מ-400 ק"מ. מה שלא צפוי להשתנות הוא העיצוב החיצוני, כמו גם סביבת הנהג המודרנית עם צמד מסכים המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע ("10.25 כל אחד). גם מערך הבטיחות צפוי להיות דומה עם בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: למרות היעדר מערכת הנעה חשמלית, צ'רי זכתה להצלחה מרשימה בשוק המקומי עם כ-2,500 מכוניות שעלו על הכביש בשלושה חודשים בלבד. הצלחה שנובעת בעיקר מהיצע רכבי פנאי מגוון המתומחרים אגרסיבית, ומלאי זמין לאספקה מיידית בשונה ממותגים ותיקים שסובלים עדיין מבעיות אספקה קשות.
כדי לשמר את ההצלחה גם לעתיד יהיה המותג חייב לעבור לחשמל, ולשם בדיוק מכוון ה-FX. הצלחתו תלויה גם ביכולת של מהנדסי היצרנית לבצע את ההסבה מבנזין לחשמל בצורה ראויה, ולא פחות מכך בתג המחיר שתצמיד לו היבואנית.