בקצרה:
  • היורשת ל-DB11 לא תציע V12 עקב תקני זיהום מחמירים
  • סביבת הנהג ב-DB12 (שם זמני) חודשה, עוד מערכות בטיחות
  • צםויה לנחות גם בישראל לקראת סוף השנה הנוכחית
הבאה בשושלת: אסטון מרטין תחשוף בשבוע הבא את מחליפת ה-DB11, דור חדש בשושלת מפוארת שהחלה לפני 75 שנה ונושאת את ראשי התיבות של בעל החברה דאז, דיוויד בראון, מי ששיקם את החברה בשנים שלאחר מלחמת העולם השניה. היא גם תהיה דגם חדש ראשון שמשיקה החברה תחת המנכ"ל החדש, אמדאו פליסה, שערק אליה מפרארי.
12 עם 8: אסטון מרטין לא חושפת את שם המכונית החדשה, אך על פי מקורות ביצרנית היא תיקרא DB12. התמונות שנחשפו מוצללות מכדי להבחין בשינויי עיצוב כל שהם, אבל תמונות ריגול שפורסמו באתרי חדשות רכב בריטיים מלמדות כי ההבדלים בינה ל-DB11 מינוריים. יש גם להניח כי פלטפורמה תהיה זהה, עם מיתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ומתלה רב-חיבורי מאחור.
מנוע V12 שהוצע ב-DB11 לא יעשה דרכו ליורשת, בשל חוסר היכולת להתאים אותו לתקני זיהום האוויר המחמירים. אבל היא כן תשתמש ב-V8 כפול המגדשים (4.0 ליטר) של מרצדס AMG שהוצע ב-DB11 הבסיסית. ההנעה תהיה אחורית דרך תיבת הילוכים שתוצב מאחור לטובת חלוקת משקל מיטבית. עוד לא ברור האם תהיה זו יחידת שמונה הילוכים אוטומטית של ZF בדומה לקודמתה, או כפולת מצמד עם שבעה יחסים בדומה למרצדס AMG GT.
השינוי העיקרי צפוי בסביבת הנהג, עם עיצוב שונה לקונסולה שבין המושבים הכוללת מתגי שליטה רבים, מתג-בורר הילוכים ומסך מגע תחתון. היא גם צפויה לקבל מערכות בטיחות מתקדמות שלא הוצעו עד כה בדגמי הקופה של היצרנית, לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
מה אנחנו חושבים: אסטון מרטין מנסה כבר שנים רבות למצוא את מקומה מול מתחרות בפסגת התעשייה, אבל ללא הצלחה. ובזמן שפרארי, למבורגיני ופורשה עושות עסקים מצוינים וערכן מזנק בהתאמה, אסטון מרטין מדשדשת במקרה הטוב. בין היתר היא מהבודדות שלא מציעה מערכות הנעה חשמליות או משולבות חשמל, עם היצע דגמים הנחשב למיושן ביחס למתחרות והנהלה שהתחלפה באופן תדיר. נראה כי כיום, יתרונה העיקרי הוא ההילה לה היא זוכה כרכב הצמוד של ג'יימס בונד.
האם ה-DB החדשה בשושלת תשנה זאת? מוקדם אמנם לדעת לבטח, אבל הסיכוי קלוש שכן הפלטפורמה ומערכות ההנעה צפויות להיות דומות לאלה המוכרות. כדי להצליח, אסטון מרטין והמנכ"ל החדש שלה ידרשו להתאמות וצעדים רבי משמעות כדי לשרוד בשינויים האדירים שצפויה תעשיית הרכב לעבור בשנים הקרובות.