בקצרה:
  • האייסמן יהיה פנאי חשמלי ראשון למיני
  • מציג עיצוב חיצוני ופנימי חדש למותג
  • ייצור סדרתי רק בעוד שנתיים
פנאי חשמלי: האייסמן יהיה דגם חשמלי שני של מיני, המוצג כעת כקונספט עם תוכניות להצגת גרסת ייצור סדרתי בעוד שנתיים, כמחליף הקלאבמן שייצורו יופסק באמצע שנה הבאה. בכך הוא ימלא את החלל בין גרסת שלוש דלתות שתוצג בקרוב בדור חדש ורביעי בשושלת, לבין הקאנטרימן הנחשב כיום לדגם הגדול ביותר באולם התצוגה של המותג.
כבסיס צפויה לשמש פלטפורמת FAAR הייעודית להנעה קדמית של ב.מ.וו ומיני, המשמשת גם את ה-iX1 החדש. ההנעה תהיה חשמלית מלאה, אבל היצרנית בינתיים לא חושפת פרטים על אודותיה. בהשוואה לקאנטרימן הוא קצר בכ-25 ס"מ (405 ס"מ) אבל רחב ממנו ב-17 ס"מ (199 ס"מ) וגבוה ב-3 ס"מ (159 ס"מ).
העיקר העיצוב: האייסמן מהווה הצצה לקו העיצובי העדכני של המותג, בניסיון לשלב בין המראה הקלאסי והמוכר של מיני, למודרניות מתבקשת. מלפנים בולט הוויתור על סבכה קדמית כשבמקומה גוף תאורה גדול המאפשר תצוגה משתנה לרבות דגל היוניון ג'ק. סביב המרכב פסי הגנה שחורים כמקובל ברכבי פנאי, יש חישוקי ענק ("20) וידיות הדלתות חלקות כמקובל בדגמים החשמליים של ב.מ.וו.
תא הנוסעים עשוי כולו מחומרים ממוחזרים או ידידותיים לסביבה, תוך שימוש במגוון צבעים נועז מהמקובל בתעשייה, בעוד את תאורת האווירה מחליפה טקסטורת תאורה משתנה על גבי הדשבורד. מבחינת סביבת הנהג, היא דווקא חוזרת למראה של המיני המקורית, טרום עידן שליטת ב.מ.וו, תוך ויתור על לוח מחוונים מאחורי ההגה ובמקומו מסך מגע עגול המוצב במרכז הקונסולה ואחראי על תפעול מרבית המערכות. הקונסולה שבין המושבים הקדמיים מוותרת על חוגת iDrive המיושנת ומכילה תאי אכסון מודולריים.
מה אנחנו חושבים: האייסמן נראה כדגם שעשוי להתאים היטב לקהל היעד של המותג, עם דגש עיצובי המצליח מצד אחד לשמור על המראה האייקוני, ומצד שני לחדש אותו במידה ראויה, משהו שהיא לא ממש עשתה בשני העשורים האחרונים. מצד שני לאחר שנים רבות עם בלעדיות בקטגוריה, לאייסמן צפויה תחרות קשה בקטגוריית הפנאי-חשמלי-אופנתי, כמו סמארט 1# כמו גם חשמלי ראשון לג'יפ. קל זה ממש לא צפוי להיות.