בקצרה:
  • ג'יפ אוונג'ר זכה ב-328 נקודות וניצח בפער ענק מיריביו
  • באופן ייחודי, האמריקאי-צרפתי הוצג כמועמד בטרם נחשף
  • ההבדל בינו לפיז'ו 2008 חשמלית: מראה, מרווח גחון וניהול מנוע
זוכה מפתיע בתחרות רכב השנה של אירופה. התחרות שהגיעה לשיאה בתערוכת הרכב של בריסל, במקום בתערוכת הרכב של ז'נבה שבוטלה, זכה לא אחר מאשר ג'יפ אוונג'ר - רכב הפנאי החשמלי של מותג רכבי השטח האמריקאי. זו זכיה ראשונה אי פעם של המותג בתואר האירופי, וראשונה של רכב אמריקאי מאז 2012, אז זכתה בתואר שברולט וולט.
האוונג'ר נחשף לפני שלושה חודשים כדגם חשמלי ראשון של ג'יפ, אך מעשית הוא בן למשפחה הנשענת על פלטפורמת CMP של פיז'ו-סיטרואן וכוללת את פיז'ו 2008, אופל מוקה וסיטרואן C4. ולכן הוא מצויד באותה מערכת הנעה, עם מנוע חשמלי קדמי והנעה קדמית בלבד, הספק של 156 כ"ס וסוללת 54 קוט"ש שמבטיחה טווח נסיעה תיאורטי של כ-400 ק"מ.
מה עוד צריך לדעת: 57 עיתונאי רכב מ-22 מדינות אירופיות השתתפו בבחירה, אך הפעם מבחלי לספק נימוקים להחלטה המשונה. על פי הצהרותיהם של מארגני התחרות, "חדשנות טכנולוגית" ו"תמורה למחיר" הם שיקולים חשובים במיוחד בבחירה של הזוכה. אלא שהאוונג'ר לא מציג אף טכנולוגיה שלא נראתה בשנים קודמות אצל אחיו לפלטפורמה, והוא אף יקר מהם במדינות בהן הוא כבר משווק באירופה.
סימני השאלה הופיעו כבר כאשר פורסמה בחודש אוגוסט האחרון רשימת 45 הדגמים המשתתפים בתחרות, בהן נכלל האוונג'ר למרות שעדיין לא נחשף בשלב זה, עדיין תחת השם הזמני "Jeep B-SUV". לא פחות מפתיע להזכיר כי באותה רשימה הופיעו דגמים חדשניים ומשמעותיים יותר שכלל לא עלו לשלב הגמר של התחרות. בהם מרצדס EQE, לוסיד אייר, MG4, פרארי פורסונגווה, ב.מ.וו i7 וניו ES8.
רשימת שבע הפינאליסטיות שהתפרסמה בשלהי נובמבר האחרון הייתה מוזרה לא פחות. האוונג'ר בלט בה שכן אינו מחדש דבר ומעשית הינו גרסה קרבית לחשמלית כביש מוכרת (למעט מראה, מרווח גחון וניהול מנוע). יש לציין כי גם קיה נירו מציג בעיקר עדכון לדגם המוכר, ולא הרבה מעבר. תמוהה לא פחות היא העובדה שהאוונג'ר נבחר בפער עצום על פני מתחריו - כולל ה-ID.Buzz החשמלי-הנוסטלגי של פולקסווגן או החשמלית הראשונה של טויוטה, שמיוצרת בשיתוף עם סובארו. שניהם דגמים שנתפסו כבעלי סיכוי גדול משמעותית לזכות בתואר.
התוצאות הסופיות: