בקצרה:
  • ה-RZ יהיה חשמלי ייעודי ראשון ללקסוס
  • על בסיס פלטפורמה ומכלולי הנעה של טויוטה bZ4X
  • ינחת כאן בסוף השנה
חשמלי ייעודי: ה-RZ יהיה דגם חשמלי שני של לקסוס, אחרי ה-UX300e, אבל ראשון על בסיס פלטפורמת e-TNGA המשותפת לטויוטה bZ4X. בהשוואה ל-RX המוכר הוא קצר ב-8.5 ס"מ (480.5 ס"מ) נמוך ב-5 ס"מ (163.5 ס"מ) עם רוחב זהה (189.5 ס"מ) ובסיס גלגלים ארוך ב-6 ס"מ (285 ס"מ).
מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים עם תפוקה משולבת של 313 כ"ס, אבל בשונה מהמקובל בתעשייה דווקא המנוע הקדמי (204 כ"ס) חזק יותר מהאחורי (108 כ"ס). הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.6 שניות, 1.3 שניות פחות מה-bZ4X כפול הנעה (217 כ"ס) ו-0.6 שניות פחות מהגרסה הבכירה של המתחרה הישיר, אודי Q4 e-tron.
מצברי 71.4 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של כ-400 ק"מ, עם טעינה מהירה (150DC) שתאפשר מילוי ל-80% בתוך חצי שעה. לדברי לקסוס הסוללות שמיוצרות על ידי פנסוניק ישמרו על קיבולת של לפחות 90% גם אחרי 10 שנות שימוש או מיליון ק"מ.
סטיק במקום הגה: כמו בחשמלי של טויוטה גם כאן תוצע בעתיד מערכת היגוי ללא קשר מכאני (FlyByWire) המאפשרת התאמת זווית ההיגוי למהירות הנסיעה, עם הגה בעיצוב דומה לסטיק של מטוס נוסעים המאפשר הפניה של 150 מעלות מקצה לקצה. העיצוב החיצוני מאמץ את האלמנטים המוכרים של היצרנית עם סבכת שעון חול (מדומה) ויחידות תאורה חדות מלפנים, בעוד האחוריים משתפלים בחדות לאחור ליצירת מראה כמו קופה.
סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי צנוע, אבל מסך המגע ענק ("14), מופנה לכיוון הנהג ומאפשר צמצום כמות המתגים וויתור על מערכת ההפעלה באמצעות צג המגע הידוע לשמצה של היצרנית. כמו ב-NX העדכני גם כאן מנגנון מסורבל לפתיחת דלתות באמצעות מתג צנוע בפנים, אבל לדברי היצרנית הוא מאפשר לה להציע מערכת התרעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
כמקובל בחשמליות מודרניות בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) בעיצוב חוגה ומאחורי ההגה מנופי שליטה ידנית בעוצמת הבלימה הרגנרטיבית. יש גם מערכת להפחתת רעשים באמצעות יצירת הד חוזר מהרמקולים וחלון שמש שיוצע כאופציה עשוי זכוכית המאפשרת שינוי רמת האטימה לקרני שמש.
מה אנחנו חושבים: לקסוס שהייתה ראשונה בקטגוריית היוקרה להציע מערכות הנעה היברידיות, מוצאת עצמה מאחור במעבר התעשייה להנעה חשמלית מלאה בהשוואה למתחרות האירופאיות שכבר מציעות קשת רחבה של דגמים נקיים מזיהום. אבל מלבד מערכת ההגה הייחודית שתוצע בעתיד, החשמלי החדש של לקסוס לא מציג חידושים משמעותיים ונראה שהוא בעיקר מיישר קו עם התחרות, באופן שיתאים ללקוחות ותיקים של המותג לעבור להנעה נקייה מזיהום.
הדגמים העתידיים שתציג לקסוס, כולל סדאן משפחתית שתתמודד מול מתחרות כמו ב.מ.וו i4, פולסטר 2 וכמובן טסלה מודל 3 וגם מכונית על שתהיה יורשת נקייה מזיהום ל-LFA, עשויים להיות חדשניים הרבה יותר.