בקצרה:
  • פורשה תציג לראשונה גרסת RS לקאיימן
  • קיצצה 23.6 שניות על הנורבורגינג
  • תוצג בחודש הבא, תגיע אלינו בשנה הבאה
האחות הקטנה: הקאיימן המעולה של פורשה סבלה מבעיה אחת מאז הוצגה לראשונה - מיקומה בהיררכיה מתחת למלכה האם, ה-911 המפורסמת. ולכן, למרות בסיס משובח של פלטפורמת מנוע מרכזי, שעדיפה מבחינה דינמית על תצורת המנוע האחורי הקלאסית באחות הגדולה, היא מצאה עצמה תמיד במגננה. "נכון, אני לא 911, אבל". פועל יוצא של המקום השני היה מניעת מנועים חזקים ביותר, מערכות מתלים ובלמים משובחות ועוד מכללי קצה. כל אלה נשמרו בקנאות עבור האחות הגדולה (היקרה) והמפורסמת.
פורשה אומנם הציגה ב-2015 גרסת GT4 לקאיימן הקודמת (981), ודור חדש שהוצג ארבע שנים לאחר מכן על בסיס ה-718. אבל כעת, ובפעם הראשונה בהיסטוריה של הדגם, גם צמד האותיות RS - המייצגות גרסאות קיצוניות עוד יותר - מוטבעות על אחוריה. רגע אחד לפני שהקאיימן מוצגת גם כחשמלית.
23 שניות: פורשה לא מפרסמת פרטים טכניים אודות שוברת השיא, אותם היא שומרת להשקה הרשמית. אבל אנדריאס פריונינגר, ראש חטיבת דגמי GT ביצרנית, אמר כי: "במהלך הפיתוח שילבנו את כל הרכיבים שמאפיינים את דגמי RS שלנו: רכיבים קלי משקל, שיפור כוח ההצמדה, יותר כוח מנוע וכמובן יותר משוב ותקשורת לנהג. זמן ההקפה סביב הנורבורגרינג הוא עדות לשיפור הדרמטי".
ה-GT4 RS עצרה את השעון בסיום 20.8 ק"מ של הקפה סביב הגיהנום הירוק על 7 דקות ו-9.3 שניות, 23.6 שניות מה-GT4 הרגילה (סביב הקפת 20.6 ק"מ ששימשה בעבר). אחת הסיבות לכך היא שימוש בצמיגים דביקים יותר מסוג מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 R. עוד אנחנו יכולים לדווח כי ה-RS תוצע רק עם תיבת PDK כפולת-מצמדים, בשונה מה-GT4 הרגילה שמוצעת גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית.
מה אנחנו חושבים: הקאיימן GT4 "הרגילה" הייתה אחת ממכוניות הספורט המשובחות ביותר בהן נהגנו בשני העשורים האחרונים, עם יכולת דינמית מרשימה גם בהשוואה ליצירות אקזוטיקה איטלקית יקרות ממנה בהרבה. עדות לכך שמהנדסי פורשה בכלל וחטיבת GT בפרט התעלו פעם נוספת, וחלפו מעל הרף הגבוה ממילא שלהם עצמם. לנו רק קשה לדמיין איך אפשר להפוך מכונת נהיגה מושלמת לטובה עוד יותר.