בקצרה:
  • לפורשה קאיין טורבו לא באמת חסר כוח, לדעתכם
  • הגרמנים משדרגים אותו ל-630 כ"ס מפלצתיים
  • אצלנו ברבעון האחרון של השנה הנוכחית
גבוה ודינמי: הקאיין שהוצג לראשונה בתחילת ה-2000 הוא לא רק אחד הדגמים החשובים בהיסטוריה של פורשה. לא רק בגלל שהפך לדגם הנמכר ביותר שלה ובפער גדול, אלא בעיקר כי הוא זה שהציל אותה מפשיטת רגל. והוא גם זה ששיגר לעולם הפנאי מתחרות אקזוטיות כמו למבורגיני, אסטון מרטין, מזראטי ופרארי (בעתיד), או בנטלי ורולס רויס מעולם הסופר-פאר. הוא גם זה שהוכיח כי ניתן לשלב ביצועים ויכולת דינמית יוצאת דופן ברכב פנאי, למרות מרכז כובד גבוה יחסית.
אבל הדור הנוכחי והשלישי בשושלת של הקאיין נאלץ להתמודד בזירה תחרותית יותר, כשגם אודי, ב.מ.וו ומרצדס מציעות דגמי קצה מעולם הפנאי לאחר שעברו השבחה בחטיבת הביצועים. אז פורשה לא יכולה השאר מאחור ותציג בקרוב גרסת קצה לקאיין קופה שתכונה כנראה טורבו GT.
יותר כוח, יותר דינמי: פורשה ממעטת בפרטים בשלב זה, אבל ניתן לשער שתפוקת מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר המוכר תעמוד על 630 כ"ס, בדומה לפנמרה טורבו S ו-80 כ"ס יותר מגרסת טורבו ה"רגילה". סעפת פליטה מטיטניום אמורה לאפשר סאונד דרמטי יותר, בעוד שתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, מערכת ההנעה הכפולה וגם הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה מאחור עברו כיול מחדש.
שינויים נוספים שפורשה מזכירה עברו על מערך המתלים, עם גיאומטריה שונה מלפנים לטובת חדות ההיגוי ותמיכה אקטיבית בהפניית הרכב באמצעות הגלגלים האחוריים כציוד תקני. עוד ברשימה - מוטות מייצבים אקטיביים להקטנת זוויות הגלגול ובלמים קרמיים. על הקשר לקרקע אחראים צמיגי פירלי P-זירו שפותחו במיוחד עבור גרסה זו, הרחבים ביותר שהוצעו בקאיין (285/35 מלפנים, 315/30 מאחור) - על חישוקי "22. למרות הסוואת רכב הניסוי ניתן להבחין בספוילר מסיבי בקצה דלת תא המטען ומסיט אוויר גדול בפגוש האחורי האמורים לסייע בשיפור כוח ההצמדה במהירות גבוהה.
מה אנחנו חושבים: מי שמכיר את פורשה יודע כי גרסת הקצה החדשה לקאיין תעלה כנראה את הרף מבכל בחינה: יכולת האצה, בלימה ופניה, וכנראה גם תקבע שיא חדש להקפה בנורבורגרינג. מי צריך את זה? כנראה אף אחד. מי רוצה את זה? כל מי שיכול לשלם, וכאלה יש לא מעט.