• ג'נסיס GV60 הוא חשמלי שני למותג היוקרה
  • על בסיס זהה ליונדאי איוניק 5 וקיה EV6
  • צפוי להגיע לארץ בחודש מרס 2022
חשמלי ייעודי: ה-GV60 יהיה דגם חשמלי שני לג'נסיס, אחרי G80 חשמלית שצפויה לנחות כאן בתחילת השנה. אבל הוא ראשון לעשות שימוש בפלטפורמת E-GMP של יונדאי הייעודית לרכב חשמלי בה עושים שימוש איוניק 5 המשווק כאן וקיה EV6 הצפוי להגיע. רכב הפנאי-יוקרה הקטן בהיצע של המותג יתחרה במרצדס EQA או וולוו XC40 P8 המשווקים כאן, ואודי Q4 e-tron הצפוי להגיע בסביבות חודש נובמבר.
מראה עיניים: ג'נסיס מספקת בינתיים רק תמונות, וחושפת חזית עם יחידות התאורה המקוריות של המותג וחרטום אטום. יש ידיות פתיחת דלתות מוסלקות, מערכת מצלמות עם מוניטורים בתא הנוסעים במקום מראות ואחוריים משתפלים מטה כדי לייצר מראה דינמי. ניתן לשער שמקדם הגרר שלו יהיה נמוך יותר מהחשמלית של יונדאי, ולכן יאפשר טווח נדיב יותר מ-480 ק"מ המוצהרים של האיוניק.
עיצוב הפנים דומה ליונדאי, עם צמד מסכי "12.3, הגה שתי צלעות מקורי עם בורר מצבי נהיגה, צג ייעודי בקונסולה המרכזית לבקרת אקלים וחוגת הילוכים בין המושבים במקום בורר ההילוכים המוזר באיוניק 5. הפינות התא מוצבים צמד מסכים שאמורים להקרין את התמונה המשודרת מהמצלמות שהחליפו מראות. מסקרן לגלות אם הפתרון הזה טוב יותר מהשילוב הלא מוצלח בעליל של אודי ב-e-tron הראשון.
מה עוד צריך לדעת: יש להניח כי ג'נסיס תציע את אותן מערכות מצברים והנעה מהאיוניק 5. עם אפשרות בחירה בין מצברי 58 קוט"ש או 72.6 קוט"ש ומנוע חשמלי בודד (170 או 217 כ"ס בהתאם לקיבולת המצבר), או עם מנוע חשמלי נוסף, הנעה כפולה ו-306 כ"ס. גם כאן, מערכת חשמל מתקדמת במתח 800V תאפשר שימוש בעמדות טעינה אולטרה מהירות (350DC) ל-80% בתוך 18 דקות או הוספת 100 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 5 דקות בלבד.
מה אנחנו חושבים: ג'נסיס היא המותג הצעיר ביותר בשוק היוקרה, ופער גדול, שהחל רק בשנה האחרונה את פעילותו באירופה ואצלנו. זה לא מפריע לו להיות רלוונטי עם היצע דגמים מרשים, איכותי ותחרותי.
ועם ה-GV60, ג'נסיס עשויה למצב עצמה לפני חלק מהמתחרות בקטגוריה שצפויה לגדול משמעותית בשנים הבאות. ויש לה את כל הסיבות להצליח, עם הבסיס הסופר-איכותי של איוניק 5, לצד מראה וסביבת נהג ייחודיים. משהו שב.מ.וו ומרצדס למשל, מתקשים בו. אם היבואנית תתמחר אותו באופן אטרקטיבי, היא גם עשויה להפוך לשחקן משמעותי עוד יותר.