בקצרה:
  • על בסיס הג'אז, דור שלישי לרכב הפנאי הקטן של הונדה
  • עם עיצוב מרשים ויחידות הנעה היברידיות
  • הגעה ארצה? עדיין לא ברור אם יגיע בכלל
תקציר הפרקים הקודמים: את ה-HR-V הראשון הציגה היצרנית בסוף שנות ה-90, הרבה לפני שהקטגוריה הפכה כה פופולארית. אבל ייצור הרכב הייחודי הופסק ב-2006, שכן הקהל הפנה לו עורף. ב-2013 החליטה הונדה להחיות את ה-H-RV, הפעם על בסיס הג'אז הקודמת. גם זו לא הייתה הצלחה גדולה, בעיקר בגלל תמחור כושל (וגבוה מאוד) שהציב אותו מול מתחרים עדיפים כמו קיה ספורטאז', יונדאי טוסון וניסאן קשקאי - רבי המכר באמצע העשור הקודם.
קטן והיברידי: גם כעת יתבסס ה-H-RV על הג'אז, זו הנוכחית שנחתה כאן לאחרונה. הונדה נמנעת בינתיים מלפרסם פרטים טכניים כמו מידות או מנועים, אבל מבטיחה כי הדגם החדש יוצע רק עם מנוע היברידי, ככל הנראה זה המוכר מהג'אז. עם שני מנועים חשמליים, האחד אחראי להנעה והשני מחובר למנוע בנזין ומשמש לטעינה.
מנוע הבנזין מתחבר ישירות לגלגלים ללא תיבת הילוכים במהירות שיוט. לדברי הונדה, מדובר במערכת הנעה יעילה יותר ממערכות היברידיות מוכרות, המשלבת יתרונות יעילות של מנוע חשמלי, לרבות זמינות הכוח, עם משקל עצמי נמוך יותר בהיעדר תמסורת.
העיצוב החיצוני הפך דינמי בהרבה מהדגם היוצא, והוא מרשים יותר תוך ניסיון להעניק לו מראה דמוי קופה. יש לשער שהבחירה בעיצוב זה אמורה לסייע למיצוב גבוה מבעבר, מול מתחרים כמו טויוטה C-HR, מאזדה CX-30 וקיה X-סיד.
מה עוד צריך לדעת עליו: הונדה מבטיחה שתא הנוסעים יציע תחושה דומה לרכבי פנאי יוקרתיים, עם שימוש בחומרים איכותיים, עיצוב נקי יחסית ממתגים (למעט בקרת האקלים) ופתחי מיזוג מקוריים, אבל ניתן להבחין בתמונה שפורסמה שלוח המחוונים הוא אנלוגי, בשונה מהמעבר לצגים דיגיטליים כיום.
הונדה מציינת כי מרחב המחיה גדול מבעבר, עם אפשרות קיפול ייחודית לספסל האחורי (Magic Seats). הונדה גם תצייד אותו במערכות בטיחות מתקדמות, לרבות כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע המפחיתה את הפגיעה במקרה של תאונה צידית.
מה אנחנו חושבים: הונדה הייתה בעבר מהמותגים הנמכרים והמוערכים אצלנו ובאירופה, אך סובלת בשנים האחרונות מהיצע דגמים מיושן וקצב עדכון איטי מהמקובל בתעשייה. HR-V חדש ועדכני יכול לסייע לשיפור מצבה, בעיקר בזכות העיצוב המרשים, המנוע ההיברידי הייחודי וכמובן המוניטין המצוין של המותג.
אלא שהדגמים של היצרנית נוחתים בישראל באופן כמעט קבוע זמן רב (מדי) לאחר השקתם באירופה וכאשר הם סופסוף מגיעים, המתחרים הישירים כבר התעדכנו. בנוסף, הם מתומחרים באופן כמעט קבוע גבוה מהמקובל בקטגוריה. אם לא יהיה שינוי בנושא התזמון והמחיר, הכיוון מטה שהחמיר בשנה החולפת ילך ויקצין. נראה של-HR-V יש כלים לסייע בהיפוך המגמה, אבל הוא לא יוכל לעשות זאת לבד.