בקצרה:
  • לריינג' ספורט SV יהיו 635 כ"ס
  • יזנק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ויגיע ל-290 קמ"ש
  • יגיע ארצה רק בהזמנה מיוחדת במהלך 2024
הכי חזק: לנד רובר חשפה את הריינג' רובר ספורט SV, גרסת קצה לרכב הפנאי שתהיה החזקה והמהירה בהיסטוריה של יצרנית רכבי הכביש-שטח הבריטית. המנוע הוא V8 כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר של ב.מ.וו, והוא מפיק 635 כ"ס, 60 כ"ס יותר מה-V8 עם מגדש-על בריינג' ספורט SVR היוצא. הוא גם מבטיח צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכות יותר הודות למערכת היברידית קלה (48V).
תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה יאפשרו לו לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות (0.7 שניות פחות מבעבר) בדרך למהירות מרבית של 290 קמ"ש (7 קמ"ש יותר). מספרים מרשימים לכל הדעות. ועדיין, פורשה קאיין GT-טורבו יהיה מהיר ממנו ברמזור (3.3 שניות ל-100 קמ"ש) ובאוטובאן (300 קמ"ש מרביים).
הכי דינמי: מערך המיתלים שונה עם קפיצי אוויר בכיול ייעודי והנמכת מרכב קלה (בין 1 ל-2.5 ס"מ בהתאם למצב הנהיגה). הם נתמכים בולמי זעזועים ייחודיים ל-SV המחוברים באמצעות צינורות הידראוליים (ימין-שמאל ולפנים-אחור), סידור דומה למערכת בדגמי מקלארן ובריביאן, המאפשר שליטה על מהלכי המתלה וזוויות הגלגול בהתאם לתנאי הנהיגה ולמצב הנהיגה הנבחר, תוך ויתור על מוטות מייצבים קונבנציונליים.
לדברי היצרנית, גם שאר המערכות זכו לכיול ייעודי לרבות היגוי לארבעה גלגלים ודפרנציאל מוגבל החלקה מאחור. נוסף גם מצב 'SV' המעביר את המערכות למצב האגרסיבי ביותר, ומצב 'מסלול' (TracDSC) המפחית את מידת ההתערבות של בקרת היציבות.
הבלמים גדולים ב-2 ס"מ מגרסת V8 הרגילה (390-420 מ"מ לפנים אחור) ועל הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלן פיילוט ספורט רחבים מה-SVR היוצא (305 מ"מ מאחור ו-285 מ"מ מלפנים).
ברשימת האופציות: חישוקי "22 מקרבון קל משקל (ב-13.4 ק"ג) ובלמים קדמיים מקרבון (440 מ"מ) שלצד עמידות גבוהה יותר מסירים עוד 17 ק"ג מהמשקל הלא מוקפץ.
הכי פוזה: הבידול העיצובי מהריינג' ספורט הרגיל מסתכם בפגושים אגרסיביים יתר עם מסיט אוויר מלפנים ורביעיית מפלטים מאחור, כמו גם אפשרות לגימורי קרבון במקומות שונים. השינויים בסביבת הנהג כוללים הגה שונה עם מנופי שליטה ידנית גדולים בהילוכים, ומושבים שונים המציעים תמיכה משופרת ומשלבים בתוכם מערכת ייחודית של חברת SUBPAC, המייצרת רעידות בהתאם לצליל מערכת השמע של מרידיאן, ומבטיחה כך חווית שמע רב-ממדית.
ה-SV מקבל גם מסך מגע חדש ("13.1) המאפשר הפעלה של כלל המערכות, ומוותר בכך על שלל המתגים בקונסולה המרכזית, מערכת שתוצע בקרוב גם בגרסאות הרגילות של הספורט.
מה אנחנו חושבים: על פניו נראה שהריינג' ספורט SV מביא עימו שדרוג משמעותי מכל בחינה בהשוואה לקודמו בשושלת. הן בביצועי מערכת ההנעה, הן בפוטנציאל הדינמי הודות לפלטפורמה מודרנית יותר ולשילוב מערכות מכאניות (מיתלים, היגוי, בלמים) מתקדמות מבעבר.
באולם התצוגה של לנד רובר הוא ללא ספק יהיה הדגם הספורטיבי ביותר, אבל השאלה המרכזית היא האם זה מספיק כדי להתמודד מול המתחרה המצוין משטוטגארט. תשובה לכך תהיה לנו רק לאחר שננהג בו.