בקצרה:
  • לנד רובר תציג גרסת קצה לריינג' ספורט
  • עם מנוע של ב.מ.וו והשבחת מכלולים כוללת
  • ישווק כאן בהזמנה מיוחדת במהלך 2024
ספורט על מלא: לנד רובר תציג בקרוב גרסת קצה לריינג' רובר ספורט שתכונה SV ותהיה התשובה הבריטית למתחרים מגרמניה כמו פורשה קאיין טורבו GT, אודי RSQ8 וב.מ.וו X5M. לדברי היצרנית אב הטיפוס השלים סדרת ניסויי נהיגה מפרכים בתנאי קיצון, החל משלג וקרח בארכיפלג שוודיה, דיונות החול באיחוד האמירויות, כמו גם מסלול ניסויי המהירות האובלי נארדו באיטליה ומסלול הניסויים לדוקס שבסמוך לקלרמונט, צרפת.
לב של ב.מ.וו: היצרנית לא פרסמה כל פרטים טכניים רשמיים אותם היא שומרת להשקה הרשמית בסוף חודש מאי. למרות זאת ניתן לציין שבחזית יוצב מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר של ב.מ.וו, במקום ה-V8 מגדש-על ב-SVR היוצא, עם הספק גבוה משמעותית שצפוי לעמוד על כ-650 כ"ס. החיבור יהיה לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית עם כיול שונה והעברות מהירות יותר, והנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.
הפלטפורמה (MLA) עליה מבוסס הספורט העדכני קשיחה ב-35% מקודמתה ולכן היכולות הדינמיות צפויות להיות גבוהות מהספורט SVR היוצא. מערך מיתלי אוויר יקבל כיול שונה וקשיח יותר וכך גם במקרה של מוטות המייצבים האקטיביים וההיגוי לגלגלים האחוריים. גם הבלמים צפויים לעבור שדרוג על מנת לאפשר האטה של המסה האדירה (2.5 טון) ממהירויות גבוהות. לבורר הנהיגה נוסף מצב SV המשנה את פעולת המערכות לכיול האגרסיבי ביותר.
מה אנחנו חושבים: למעט פורשה, מרבית הניסיונות של יצרניות הרכב לשלב ביצועי על ויכולת דינמית משובחת ברכב פנאי גדול, כבד ומגושם מסתיימות בשעטנז מוטורי לא מוצלח. ולמרות זאת לקוחות רבים רוצים את קצה הצמרת של הקטגוריה ולנד רובר לא מעוניינת להותיר את הזירה לגרמנים בלבד.
גרסת הקצה לריינג' ספורט היוצא לא ממש הצליחה להתמודד במיטב שיש לתעשייה הגרמנית להציע. האם הדגם החדש יצליח במקום שקודמו נכשל? על השאלה הזאת נוכל לענות רק לאחר שננהג בו.