יבואנית יונדאי תשיק באמצע חודש מאי את הווניו החדש אשר כבר נמצא בישראל. רכב הפנאי הקטן יתמודד מול סיאט ארונה וקיה סטוניק בקטגוריה שצומחת בהתמדה. בנוסף תשווק גם גרסה היברידית לקונה, מול טויוטה C-HR למשל.
הווניו הוא רכב הפנאי הקטן בהיצע של יונדאי, מיועד בעיקר לשוק האמריקאי ויגיע ארצה מדרום קוריאה. בהשוואה לi20 הוא ארוך בחצי ס"מ (404 ס"מ), רחב ב-3.5 ס"מ (177 ס"מ) וגבוה ב-9 ס"מ (156.5 ס"מ), כשפסי גגון המסיביים מוסיפים לו עוד 2.5 ס"מ בממד זה.
בסיס הגלגלים (252 ס"מ) דווקא קצר ב-5 ס"מ מה-i20, עם נתון קטן ממתחריו הישירים מבית סיאט (ב-4.5 ס"מ) וקיה (ב-6 ס"מ). תא המטען מכיל 355 ליטר, כמקובל בקטגוריה.
בשונה ממרבית המתחרים בקטגוריה שמצוידים במנועי בנזין מוגדשים, הווניו מגיע עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר. לדברי היצרנית זו יחידה חדשה העשויה אלומיניום וכוללת שני מזרקים לצילינדר עם תזמון שסתומים חשמלי (הידראולי ביחידה הקודמת של הקונצרן).
התפוקה עומדת על 123 כ"ס והכוח ישוגר לתיבת הילוכים רציפה עם שמונה יחסי העברה קבועים מראש והנעה קדמית. הזינוק ל-100 קמ"ש עומד על 11.2 שניות והמהירות המרבית על 186 קמ"ש. בורר מצבי הנהיגה כולל חיסכון, רגיל וספורט, אך יש גם מצב ייעודי לנסיעה בתוואי בעל אחיזה נמוכה כמו שלג, בוץ וחול.
ברשימת האופציות ניתן למנות צביעה דו-גונית למרכב (גג, מראות ואלמנטים נוספים), חישוקי "17 קלים, מפתח חכם וחלון שמש בעוד מסך מגע "8 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto ומצלמת נסיעה לאחור יהיו ציוד תקני. עוד כסטנדרט תוצע מערכת בטיחות הכוללת בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, תאורה דינמית והתראת שטחים מתים וערנות נהג.
בנוסף תכנס לשיווק גרסה היברידית לקונה, עם אותה יחידת הנעה מהאיוניק המשלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי המפיקים ביחד 141 כ"ס. תיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד תעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים.
הביצועים נחותים מיחידת הבנזין המוגדשת (1.6 ליטר, 177 כ"ס) עימה הוא שווק עד כה, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות (3.7 שניות יותר) ו-185 קמ"ש מרביים (25 קמ"ש פחות). צריכת הדלק לעומת זאת תהיה טובה משמעותית, 18.5 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן לעומת 12 ק"מ לליטר לגרסה המוגדשת.