בקצרה:
  • דאסטר עדכני שוב יהיה אוטומטי, אבל רק עם מנוע בנזין
  • השנה היא 2021, ולא יהיו לו מערכות בטיחות אקטיביות
  • יגיע ארצה ברבעון האחרון של השנה, המחיר עדיין לא ברור
האוטומט חוזר: קבלו עדכון לדור השני של הדאסטר, רכב הפנאי המאוד מצליח של המותג הרומני באירופה, שני מבחינת נתוני מכירות רק לסנדרו, עם יותר מ-1.9 מיליון יחידות מאז הוצג לראשונה ב-2010. כל זאת הודות למתכון מנצח של תג-מחיר נמוך, רמת שימושיות גבוהה ואפילו יכולת שטח מפתיעה בגרסה כפולה הנעה.
בניגוד לשוק האירופאי, החדשות הגדולות עבור השוק המקומי הן חזרתה של התיבה האוטומטית להיצע, שישה הילוכים כפולת-מצמד מודרנית. בעבר שווק דאצ'יה דאסטר אוטומטי עם מנוע טורבו-דיזל (1.5 ליטר 115 כ"ס) פופולרי, אך ייצורו הופסק ב-2019. בהתאם, כמות המכירות בארץ נפגעה משמעותית.
הפעם תוצע התיבה האוטומטית רק עם מנוע בנזין מוגדש ומוכר של רנו בנפח 1.3 ליטר עם 150 כ"ס, והנעה קדמית. נתוני ביצועים טרם פורסמו. שאר הגרסאות יוצעו כבעבר רק עם תיבת שישה הילוכים ידנית, לרבות גרסה מוחלשת למנוע הבנזין (130 כ"ס) ומנוע טורבו-דיזל שיהיה היחיד בהיצע עם הנעה כפולה.
ללא מערכות בטיחות אקטיביות: העיצוב החיצוני עודכן בעיקר עם יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור ומסיט אוויר שונה בקצה דלת תא המטען. סביבת הנהג שופרה עם מסך מגע גדול יותר ("8 לעומת "7 בעבר), משענת יד עם אפשרות כיוון למרחק ותא מתחתיה. ליושבים מאחור יש כעת צמד שקעי USB לטעינה.
במפתיע, היצע מערכות הבטיחות לא שודרג ובולטות בהיעדרן מערכות אקטיביות לרבות בלימה אוטונומית המוצעות אפילו בסנדרו החדש, אבל לא עשו דרכן לדאסטר הגדול והיקר ממנו.
מה אנחנו חושבים: דאסטר היה אחד מרכבי הפנאי שזכו לאהדה יוצאת דופן מהקהל המקומי, עם ממדים כשל רכבי פנאי קומפקטיים ותג מחיר נמוך משמעותית. החזרה של תיבה אוטומטית לאולם התצוגה אחרי שנתיים של היעדרות ללא ספק תסייע לשפר את מצב המכירות של המותג כאן. אבל.
אנחנו כבר בעשור השני של המאה ה-21, ומערכות בטיחות אקטיביות הפכו לציוד חובה, ממש כמו ABS בתחילת המילניום או הגה כוח בשנות התשעים. העובדה שהיצרנית לא השכילה לנצל את מתיחת הפנים על מנת לשדרג את רמת הבטיחות של רכב המיועד לשימוש משפחתי ללא ספק תהיה בעוכריה ובצדק.