בקצרה:
  • באיון יהיה רכב פנאי קטן שמיועד לשוק האירופאי
  • את הבסיס המכאני מעניקה לו ה-i20 הקטנה
  • ישווק באירופה בחודשים הקרובים, לא ברור אם יגיע אלינו
פנאי קטן: הבאיון יהיה רכב הפנאי הקטן ביותר שתשווק יונדאי באירופה, תשובה קוריאנית למתחרים כמו סיאט ארונה הפופולרי וטויוטה יאריס קרוס שתגיע לאולמות בקרוב. מקור השם הוא בעיר הצרפתית Bayonne הממוקמת בהרי הפירנאים ומשמשת כמרכז לפעילויות ספורט בטבע. אחרי הכל, תדמית הרפתקנית היא שם המשחק בעולמות אלה. בעוד שביבשת הישנה תהיה זו דריסת רגל ראשונה עבור יונדאי בקטגוריה הצומחת, אצלנו הוא עשוי להתחרות בווניו המיועד במקור לצפון אמריקה ולכן יש ספק באשר להגעתו ארצה.
סופר מיני מוגבה ומעוצב: יונדאי מפרסמת בינתיים תמונות חלקיות בלבד של הרכב, בהן ניתן דגש בעיקר ליחידות התאורה המקוריות מלפנים - מפוצלות, בדומה לקונה העדכני - ומאחור עם פס לרוחב דלת תא המטען, בדומה ל-i20 החדשה שמשמשת לו בסיס לרבות פלטפורמה ומכלולי הנעה. מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר מוגדש יוצע בשתי רמות הספק - 100 או 120 כ"ס בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית.
מה אנחנו חושבים: יונדאי ביצעה בשנים האחרונות מהלכים משמעותיים שסייעו לה לשפר באופן ניכר את איכות הדגמים החדשים אותם השיקה. מרביתם מיישרים קו מול התחרות האירופאית ובמקרים מסוימים אף עולים עליה. תהיה זו הפתעה אם הבאיון לא ימשיך בקו זה.
ברמה המקומית צריך לזכור שהיצע הדגמים של יונדאי כאן התרחב בקצב מסחרר בשנים האחרונות, עם נוכחות כמעט בכל קטגוריה מ-i10 הקטנה ועד הפליסייד הענק שעולה פי 5 ממנה. האם יש מקום באולם התצוגה לדגם נוסף? לדעתנו בהחלט כן.