בקצרה:
  • המארוול R הוא חשמלי רביעי ליצרנית הסינית
  • ישווק בשתי גרסאות הנעה וטווח של כ-400 ק"מ
  • המחיר מתחיל ב-206 אלף שקל
הרביעי בחשמל: יבואנית MG השיקה בישראל את המארוול R, דגם חשמלי רביעי ליצרנית הסינית שהופך אותה (בינתיים) למותג שמציע את המגוון הרחב ביותר של דגמים מהרפובליקה העממית. הוא נוחת כאן באיחור, כשנתיים לאחר השקתו העולמית. אך בשונה מדגמים קודמים של MG, הפעם מכוונת היצרנית הסינית מול אריות הקטגוריה, יונדאי איוניק 5, טסלה מודל Y וסקודה אניאק.
בהשוואה ל-ZS EV, החשמלי הראשון של MG שהציב אותה על מפת התחבורה בישראל והיה לנמכר ביותר מסוגו ב-2020, המארוול גדול משמעותית. הוא ארוך ב-35 ס"מ (467.5 ס"מ), רחב ב-11 ס"מ (192 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-22.5 ס"מ (280.5 ס"מ) - ונמוך ב-4 ס"מ (161 ס"מ). תא המטען האחורי צנוע ביחס למתחרים (357 ליטר), אבל יש לו גם תא מטען מלפנים (150 ליטר), למעט בגרסה כפולת הנעה.
חשמל, גם עם ביצועים: המארוול יוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה, אחורית עם 180 כ"ס מצמד מנועים חשמליים (108 כ"ס מהמנוע הראשי, 72 כ"ס ממנוע-מסייע באמצעות שני יחסי העברה) וזינוק ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות. הגרסה כפולת ההנעה (ב-219 אלף שקל) מצוידת במנוע נוסף מלפנים (108 כ"ס) עם הספק משולב של 288 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בלבד.
לשתיהן מצברים בקיבולת 70 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה של 402 ק"מ להנעה אחורית, 370 ק"מ לכפולה. טעינה המהירה איטית ביחס למקובל בחשמליות מודרניות (90 קילוואט) עם מילוי ל-80% בכ-40 דקות.
סביבת הנהג מודרנית עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ענק ("19.4), מעט מאוד מתגים ותאורת אווירה משתנה (64 גוונים). רשימת האבזור כוללת כציוד תקני ריפודי עור, כיוון חשמלי, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, מצלמות חניה היקפיות, דלת תא חשמלית וחלון שמש. הגרסה כפולת ההנעה מוסיפה גם מערכת שמע משודרגת של BOSE.
אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: עם המארוול R תנסה היצרנית הסינית להתמודד בזירה בה לא הייתה לה כל נוכחות בעבר. וזו זירה מורכבת, בה התחרות קשה באופן משמעותי, עם שחקניות מהמעולות בתעשייה. מולן היא מציעה תג-מחיר נמוך (במעט) ואבזור עשיר, עם ביצועים מרשימים בגרסה כפולת ההנעה. עם זאת, היא סובלת מטווח הנסיעה צנוע וטעינה איטית יותר. המארוול R לא יהיה לרב המכר של המותג, אבל נוכחותו באולם התצוגה חשובה יותר מנתוני המכירות. התכניות של MG שאפתניות, ודגמים מתקדמים ויקרים יותר הם כורח בדרך לתדמית שמצדיקה זאת.