בקצרה:
  • עם 1,000 כ"ס שמגיעים משילוב בנזין וחשמל
  • ה-V12 מסוגל לטפס ל-9,500 סל"ד
  • החשמל ישמש להנעה כפולה ונסיעה לאחור
בנזין טהור: מערכת ההנעה שלמבורגיני חושפת (מכונה LB744) תהיה ראשונה עם הנעה היברידית עבור יצרנית מכוניות הספורט מסנטה אגתה. והראשונה לזכות בה תהיה יורשת האוונטדור, שתוצג רשמית בשבועות הקרובים. לדברי היצרנית, התפוקה המשולבת של בנזין וחשמל מספקת כ-1,000 כ"ס, ובכך היא הופכת מיד ללמבורגיני החזקה מעולם ולאחת המכוניות החזקות בהיסטוריה של תעשיית הרכב.
על הטיפול בבנזין מופקד (עדיין) V12 אטמוספרי - סימן ההיכר של היצרנית האיטלקית - בנפח 6.5 ליטר, עם הספק מרבי של 825 כ"ס, 45 כ"ס יותר מהאוונטדור LP780-4. מנתק ההצתה במנוע העצום והקל ב-17 ק"ג, נכנס לפעולה רק ב-9,500 סל"ד, 800 סל"ד מעל גרסתו הקודמת. שינויים נוספים במנוע האחורי-מרכזי: הוא סובב ב-180 מעלות כך שהחיבור לתיבת ההילוכים מתבצע מחלקו האחורי דווקא (לראשונה בלמבורגיני), ומשם עובר הכוח לגלגלים הסמוכים.
התיבה מוצבת בתצורה רוחבית (לראשונה מאז המיורה המיתולוגית), כפולת מצמד עם שמונה יחסים (שבע יחסים רובוטית עם מצמד יחיד באוונטדור). לדברי החברה היא קלה אפילו מזו המוצבת בהורקאן הקטנה ממנה.
3 צפייה בגלריה
למבורגיני LB744
למבורגיני LB744
עדיין V12 אטמוספרי
החשמל מסייע: מלפנים מוצבים צמד מנועים חשמליים, כל אחד בהספק 149 כ"ס, המחוברים לכל אחד מהגלגלים הקדמיים ומאפשרים כך הנעה כפולה עם הכוונת מומנט מלפנים. הם גם אחראים בלעדיים על הנעת הרכב בנסיעה לאחור. מצברים צנועים (3.8 קוט"ש) מונעים את עליית המשקל שמגיעה עם שימוש במערכות הנעה משולבות חשמל, אך טווח הנסיעה החשמלי יהיה כמובן זניח ובפועל נועד בעיקר ליציאה שקטה מהחניה. הם מוצבים בתוך תעלה במרכז השלדה החדשה כדי להציב את המסה בנקודה מרכזי ונמוכה ככל הניתן. טעינתם אגב אורכת כחצי שעה.
מה אנחנו חושבים: לא ניתן להימנע מכך, והחשמל יהיה אחראי גם על הנעת מכוניות-על אקזוטיות. אבל בשונה מפרארי ומקלארן בהן המנועים קטנו בהתאם, כאן למבורגיני הצליחה לשמור על אחד מהסמלים הגדולים שלה - מנוע V12 טהור הנושם אוויר בכוחות עצמו, תצורה דומה למנוע שהיה אחראי על הנעת המכוניות הנחשקות והאייקוניות ביותר שלה. החל מהמיורה, דרך הקונטאש, דיאבלו, מורצ'ילאגו ואוונטדור שיוצאת כעת לגמלאות.
ומבחינה זו נראה שלמבורגיני הצליחה לשמר את אופי "השור הזועם" הייחודי שלה, שהתעצב ב-60 שנות ייצור. כל זאת למרות שילוב החשמל, ובאופן שיאפשר לה גם להציג עצמה כייחודית בחבורה המצומצמת של יצרניות מכוניות על אקזוטיות. מצוין.