בקצרה:
  • יבואנית רנו תכריז בקרוב על תחילת שיווק האסטרל
  • ללא גרסת דיזל, אך עם בחירה בין בנזין להיברידי
  • המחיר צפוי להתחיל ב-175 אלף שקל
הגיע לרשת: בימים הקרובים צפויה יבואנית רנו להתחיל בשיווק האסטרל, שמפרטו הטכני פורסם באתר האינטרנט שלה. בשונה מהמקובל בחרה רנו לשנות את שם הדגם המייצג אותה בקטגוריית רכבי הפנאי, בעיקר מכיוון שהקדג'אר המוחלף לא ממש הצליח בה. רק נזכיר כי זו אינה פעם ראשונה, שכן הקדג'אר בעצמו החליף דגם לא מצליח - קוליאוס הראשון. על פי הערכות, תג המחיר צפוי להתחיל ב-175 אלף שקל לגרסת הבסיס, ולטפס ל-210 אלף שקל עבור הגרסה ההיברידית.
חיזוק חשמלי: מערכת ההנעה ההיברידית בגרסה הבכירה היא הייחודית של רנו, עם שילוב בין מנוע שלושה צילינדרים בנזין מוגדש (131 כ"ס) ושני מנועים חשמליים (67 כ"ס ו-34 כ"ס) בהספק כולל של 200 כ"ס. העברת הכוח לגלגלים הקדמיים מתבצעת דרך תיבת הילוכים (ארבעה למנוע הבנזין, שניים לחשמלי) ללא מצמדים, כשהמנוע החשמלי החלש מהשניים משמש לשילוב בין יחסי העברה, וכמתנע למנוע הבנזין וגנרטור לסוללה.
הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8.4 שניות ולדברי רנו, מערכת ההנעה מאפשרת לבצע 80% מהנסיעות בעיר בכוח חשמל בלבד עם הבטחה להקטנת הצריכה ב-40% בהשוואה למערכות היברידיות אחרות.
גרסאות הבסיס יצוידו במנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 1.3 ליטר, ומערכת היברידית קלה (12V) בשתי רמות הספק (140 כ"ס או 158 כ"ס). החיבור בשני המקרים הוא לתיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-10 שניות במנוע החלש, 9.7 שניות בחזק יותר.
מה עוד צריך לדעת: כבסיס משמשת פלטפורמת CMF-CD המודרנית של רנו-ניסאן, ובהשוואה לקודמו הוא ארוך ב-6 ס"מ (451 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-2 ס"מ (266.5 ס"מ), שינויים שאמורים - יחד עם אפשרות כיוון למרחק של הספסל האחורי (16 ס"מ לפנים-אחור) - להציע מרחב מחיה טוב משמעותית ליושבים מאחור. בהתאם למצב הספסל האחורי, נפח תא המטען עומד בין 500 ל-575 ליטר בגרסאות הבנזין בין 430 ל-555 ליטר בגרסה ההיברידית.
רשימת האבזור כוללת כבר בגרסת הבסיס לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע עם מערכת הפעלה של גוגל ("12), בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור ומנופי שליטה ידנית בהילוכים. גרסת הביניים מוסיפה מצלמות היקפיות וריפודים משולבי עור, בעוד הבכירה ביותר כוללת גם חימום למושבים הקדמיים, כיוון חשמלי לנהג ובאופן מפתיע היא היחידה עם בקרת שיוט אדפטיבית שנעדרת מהגרסאות האחרות.
עוד ברשימת התוספות שלא יגיעו ארצה יש להזכיר היגוי אחורי אקטיבי (עם זווית של עד 5 מעלות) ייחודי בקטגוריה, המאפשר להקטין את קוטר הסיבוב במטר (10.1 מטר), נתון צנוע אפילו מרנו קליאו הקטנה משמעותית.
אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית ושמירת נתיב כציוד תקני, בעוד התרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי תוצע החל מגרסת הביניים.
מה אנחנו חושבים: האסטרל יהיה רכב פנאי רביעי באולם התצוגה המקומי של רנו, לצידם של קפצ'ור, ארקנה וקוליאוס, ומהווה כניסה מחודשת לקטגוריית פנאי קומפקטי הנחשבת לאחת הגדולות בשוק.
על הנייר לפחות, האסטרל מביא עימו איכויות גבוהות ושיפור מכל בחינה לעומת הקדג'אר המוחלף, ובעוד שבגרסת הבסיס תג המחיר הצפוי לו יהיה דומה למתחריו, רשימת האבזור בו חסרה. מצד שני, הגרסה ההיברידית והמסקרנת יותר תהיה יקרה משמעותית ועלולה להרחיק לקוחות פוטנציאליים. נראה כי גם הפעם השלישית בה רנו מנסה את כוחה בקטגוריה אינה צפויה להיות קלה.