בקצרה:
  • אודי תשווק A6 גם בגרסה היברידית-נטענת
  • עם 299 כ"ס, ו-53 ק"מ נקיים מזיהום
  • תג המחיר: 503 אלף שקל
סיוע חשמלי: אודי מתחילה לשווק גרסה היברידית נטענת ל-A6, שלוש שנים לאחר שהוצגה, במטרה להתמודד מול ב.מ.וו סדרה 5, ומרצדס E קלאס הנמכרות כאן בעיקר בגרסאות היברידיות-נטענות. מערכת ההנעה באודי משלבת בין מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר (265 כ"ס) עם מנוע חשמלי (143 כ"ס), ובתפוקה משולבת של 299 כ"ס. הכוח עובר לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד וההנעה כפולה-קבועה.
למרות הספק גבוה ב-34 כ"ס מגרסת הבנזין הרגילה (45TFSI), הזינוק ל-100 קמ"ש איטי בשתי עשיריות (6.2 שניות) עקב תוספת משקל של 300 ק"ג (סוללות). מצברי 14.4 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה נקי מזיהום של עד 53 ק"מ.
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור של הגרסה ההיברידית-נטענת עשירה יותר מגרסת הבנזין. יש סגירת דלתות רכה, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים ועוד. נותרו לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) וצמד מסכי מגע - עליון ("10.1) שאחראי על מערכת בידור-ניווט, תחתון ("8.6) על מיזוג-נוחות. יש גם ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, חלון שמש ודלת תא מטען חשמלית. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, והתראת שטח מת כולל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: הגרסה ההיברידית-נטענת תסייע למכונית הסאלון של אודי לשפר את מצבה ביחס למתחרות הגרמניות שלה, שאשתקד מכרו כל אחת כ-200 יחידות, כמות גדולה פי ארבעה ממנה. אבל נראה שמי שעשויה לאפשר ל-A6 את קפיצת המדרגה האמיתית לה היא זקוקה כדי לבלוט מול המתחרות היא דווקא גרסה חשמלית על בסיס פלטפורמה ייעודית (PPE) שפותחה בשיתוף פורשה. אבל זה יקרה רק בעוד כשנתיים.