בקצרה:
  • טויוטה חושפת אב טיפוס לטנדר חשמלי
  • כבסיס ישמש ההיילקס הנוכחי
  • עדיין לא ברור מתי יגיע לייצור סדרתי
חשמל במקום סולר: טויוטה חושפת אב-טיפוס חשמלי להיילקס, הטנדר הנמכר ביותר בכל מקום שהוא לא צפון אמריקה, עם יותר מ-20 מיליון יחידות שיוצרו עד כה. הקונספט נחשף באירוע שנערך לציון 60 לפעילות טויוטה בתאילנד, המדינה בה מיוצר הטנדר מאז 1972.
מה אנחנו יודעים: כמקובל בטויוטה, היצרנית היפנית לא חשפה כל מידע טכני על אודות הטנדר העתידי. מהתמונות ניתן להבחין כי מדובר למעשה בהסבה של ההיילקס הנוכחי (דור 8) בתצורת חד-קבינה. השינויים העיצוביים כוללים סבכה שונה מלפנים ותוספת שקע טעינה על הכנף הקדמית השמאלית. עוד ניתן להבחין במערכת המצברים המחוברת לתחתית המרכב ובולטת מעט כלפי מטה, מה שעשוי לצמצם במעט את מרווח הגחון ביחס לגרסה המוכרת.
בדומה לפורד F150 לייטנינג, גם ההיילקס החשמלי יעשה שימוש בתצורה דומה לטנדר בעל מנוע בעירה פנימית, כלומר על בסיס שלדת סולם, מה שמאפשר יכולת העמסה וגרירה גבוהות, כמו גם תהליך ייצור יעיל יותר. הגישה הזו אגב בשונה מהפרסומים האחרונים על שינוי אסטרטגיה ביצרנית היפנית, ומעבר משימוש בפלטפורמות מוסבות בדגמים החשמליים לתכנון פלטפורמה ייעודית.
מה אנחנו חושבים: הטנדר של טויוטה נחשב כבר שנים לטוב ביותר בקטגוריה, מנצח סדרתי של כל מתחרה אפשרי שקם לו. הגרסה החשמלית שמציגה כעת טויוטה מגיעה בתזמון בכלל לא מקרי, שכן טנדרים חדשים, כמו פורד ריינג'ר והאח הכמעט תאום פולקסווגן אמרוק, מסתמנים כאיום ראשון ומשמעותי על מעמדו.
פורד ופולקסווגן עדיין לא הציגו גרסה חשמלית לטנדרים שלהם, אבל זה צפוי לקרות בקרוב, ולכן הצגה של טויוטה ממצבת אותה כחלוצה. מצד שני מה שחשוב הרבה יותר הוא האם היא גם תקדים את המתחרות בהגעה לייצור סדרתי ולשאלה הזו עדיין אין תשובה ברורה.