בקצרה:
  • מיצובישי קולט החדשה היא העתק זהה של רנו קליאו
  • זהות במראה החיצוני, הפנימי וגם המנועים
  • שיווק מקומי? לא ידוע מתי, או אם בכלל
6 צפייה בגלריה
 גלו את ההבדלים - למעלה מיצובישי קולט, למטה רנו קליאו
 גלו את ההבדלים - למעלה מיצובישי קולט, למטה רנו קליאו
גלו את ההבדלים - למעלה מיצובישי קולט, למטה רנו קליאו
את מוכרת לי: אחרי יותר מעשור מחזירה מיצובישי את הקולט לאולם התצוגה שלה. לפני שירדה מהבמה, זכורה היפנית כמעין גרסת האצ'בק קומפקטית ללאנסר, ששווקה גם אצלנו מאמצע שנות ה-90 ועד תחילת שנות האלפיים בגרסת שלוש דלתות.
אבל הדגם החדש הוא משהו שונה לגמרי. או בעצם דומה לחלוטין, אבל לרנו קליאו הצרפתית שמגיעה מאותו קונצרן. וכעת ברור כי מדובר באסטרטגיה עדכנית של המותג היפני המצוי בקשיים וחסר המשאבים לפיתוח עצמי, בדומה ל-ASX שזהה לרנו קפצ'ור.
6 צפייה בגלריה
 סביבת הנהג - למעלה מיצובישי קולט, למטה רנו קליאו
 סביבת הנהג - למעלה מיצובישי קולט, למטה רנו קליאו
סביבת הנהג - למעלה מיצובישי קולט, למטה רנו קליאו
בסיס צרפתי: הקולט תשתמש כמובן באותן מערכות הנעה של הקליאו, לרבות בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (65 כ"ס) עם תיבת חמישה הילוכים ידנית או בגרסה מוגדשת עם 90 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית. לגרסה ההיברידית 145 כ"ס ממנוע בנזין, 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (90 כ"ס) וצמד מנועים חשמליים (49 ו-20 כ"ס).
הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים עם ארבעה יחסי העברה למנוע הבנזין ושניים למנוע החשמלי, עם גלגלי שיניים ישרים (ללא סינכרו) וללא מצמדים. מעבר בין יחסי העברה מתבצע באמצעות המנוע החשמלי הצנוע, המשמש גם כמתנע וגנרטור.
מה עוד צריך לדעת: מבחינה עיצובית הקולט זהה לחלוטין לקליאו למעט סמלים שונים. עד כדי כך זהה, שבמיצובישי חסכו אפילו על התאמת אזור הלוגו של רנו על הדלת האחורית, והתקינו בשקע מצלמת נסיעה לאחור בולטת ומוזרה למראה. גם סביבת הנהג זהה לקליאו, עם אותו הגה, לוח מחוונים דיגיטלי ("7 בגרסאות הבסיס, "10 בבכירות) ומסך מגע ("7 ו-"9.3 בהתאמה). מערכות הבטיחות המוכרות של רנו מוצעות גם כאן, לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
6 צפייה בגלריה
 וגם מאחור: קולט באדום, קליאו בכחול
 וגם מאחור: קולט באדום, קליאו בכחול
וגם מאחור: קולט באדום, קליאו בכחול
מה אנחנו חושבים: מיצובישי נמצאת כבר שנים בסוג של קיפאון מתמשך במחקר ופיתוח, וכתוצאה מכך סובלת מהיצע דגמים דל ומיושן באירופה ובצפון אמריקה, ומעמדה בקונצרן רנו (דאצ'יה)-ניסאן-מיצובישי ברור - השותפה הפחות מצליחה. הצגת הקולט, כמו גם ה-ASX שקדם לה, הוא נסיון לשמר רלוונטיות מסוימת באירופה.
אבל ההיסטוריה של תעשיית הרכב מוכיחה כי הסתפקות במיתוג מחדש של הסמלים על בסיס זהה מסתיימת כמעט תמיד בכישלון צורב. למיצובישי אומנם יש תוכניות גדולות לרענון היצע הדגמים עד 2025, כולל ארבעה דגמים חשמליים מלאים. אבל אם היא רוצה שאיתם זה יצליח, היא חייבת לעשות הרבה יותר מאשר להעתיק את גרסת המקור, כפי שהטיבו לבצע בקונצרן PSA או פולקסווגן.