בקצרה:
  • ה-EQA החשמלי מצטרף ל-EQC באולם התצוגה של מרצדס
  • יבוסס על ה-GLA הוותיק והמוכר, עם טווח של כ-400 ק"מ
  • המחיר מתחיל ב-300 אלף שקל, כמעט זהה ל-GLA בסיסי
האח הקטן: ה-EQA יהיה דגם שלישי במשפחת החשמליות (EQ) של היצרנית, הצפויה להתרחב משמעותית ולכלול שמונה דגמים עד סוף שנה הבאה, לרבות ה-EQS כספינת דגל נקיה מזיהום על בסיס פלטפורמה ייעודית, הצפויה לנחות אצלנו בקרוב. בניגוד אליה ובדומה ל-EQC הוותיק שמבוסס על ה-GLC, גם ה-EQA עושה שימוש בפלטפורמה קיימת. במקרה שלו מדובר ב-GLA שהוסב כך שיהיה מסוגל לשאת מנוע חשמלי ובעיקר מצברים, לרבות מערך מתלים דומה.
במקום בנזין: המנוע החשמלי מפיק 190 כ"ס וההנעה קדמית, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות, 0.2 שניות יותר מה-GLA200 הבסיסי, בדרך ל-160 קמ"ש מרביים. הסיבה לכך היא תוספת משקל של יותר מחצי טון בהשוואה לגרסת הבנזין, ובסך הכל למעלה משני טונות לרכב צנוע המידות.
לפי היצרנית, סוללות 66.5 קוט"ש מאפשרות טווח נסיעה של בין 420 ל-401 ק"מ בהתאם לגרסה ואילו טעינה מהירה (100DC) תאפשר למלא את המצברים מ-10% ל-80% בתוך כחצי שעה. מערכת טעינה רגנטיבית כוללת מצב "אוטומט" המתחשב בתנאי הדרך ממערכת הניווט ומסנכרן את הטעינה בהתאם, או שליטה ידנית (בארבעה מצבים) באמצעות מנופים מאחורי ההגה.
מה עוד צריך לדעת עליו: השינויים העיצובים ביחס ל-GLA כוללים יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור, סבכה קדמית וחישוקים שונים, בעוד מאחור הוא מוותר כצפוי על צינורות מפלט. למרות השינויים, מקדם הגרר נותר זהה ל-GLA הרגיל (0.28).
עיצוב הפנים זהה לרכב הרגיל לרבות הסידור המוכר של לוח מחוונים ומסך מגע בגודל "10.25. מרחב המחיה דומה לרכב הפנאי המהווה לו בסיס, אבל תא המטען קטן ב-115 ליטר (320 ליטר). רשימת האבזור התקני כוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים קדמיים, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, וחישוקי "18.
הגרסה הבכירה (340 אלף שקל) מוסיפה בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים גם ליושבים מאחור, מצלמות היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע של בורמייסטר וחישוקי "19. ויש גם גרסת "AMG פוזה" עם חישוקי "20. כדאי לציין כי אם אתם נוסעים לא רק על כביש 6, עדיף לכם להימנע ממנה שכן היא לא רק תפגע כנראה בנוחות, היא גם צורכת יותר חשמל וטווח הנסיעה שלה נמוך בכ-5%.
אבזור הבטיחות כולל בכל הגרסאות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על שטח מת כולל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: באירופה EQA מתומחר בכ-20% עד 25% גבוה יותר מ-GLA200, בעוד שאצלנו תג המחיר שלו דומה ורשימת האבזור שלו עשירה במעט. אפשר לייחס זאת לבחירה במהלך שיווקי אגרסיבי מצד היבואנית, או לראות בכך מחיר גבוה יחסית של גרסת הבנזין. כך או אחרת, דף הנתונים של ה-EQA נראה מבטיח ויוקרתי בהתאם למותג, הוא יקר רק במעט ממתחרהו העיקרי והקטן - לקסוס UX300e - אבל מבטיח טווח נסיעה גדול יותר, עם אפשרות לטעינה מהירה כפליים. עכשיו נותר רק לודא שהוא באמת עומד בהבטחות.