בקצרה:
  • טויוטה מחדשת את ה-C-HR מבחוץ ומפנים
  • הממדים דומים, נוספה גרסה היברידית-נטענת
  • צפוי להגיע ארצה במהלך 2024
ניסיון שני: טויוטה חשפה C-HR חדש, אחד הדגמים הנמכרים ביותר של היצרנית היפנית באירופה וגם בישראל. העיצוב החיצוני שומר על מראה כמו-קופה של קודמו, אבל הוא בולט ומרשים בהרבה.
בחרטום יש כעת יחידות תאורה בצורת האות C, ומאחור יש יחידות תאורה לרוחב דלת תא המטען עם כיתוב שם הדגם. הוא משלב ידיות פתיחת דלתות נשלפות (המסייעות גם לשיפור האווירודינאמיות), חישוקים גדולים ("20) ואפשרות לצבע שחור לגג ולחלקו האחורי.
מתחדש גם בפנים: סביבת הנהג עודכנה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ("8 בגרסאות הבסיס "12.3 בבכירות) המפונה לכיוון הנהג, בורר הילוכים הוא כעת אלקטרוני בדומה למוכר מדגמי לקסוס. בהתאם לצו האופנה יש שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים ותאורת אווירה עם 64 גוונים שתשמש גם להתרעה באדום מהבהב על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי. כאופציה יוצע גג זכוכית ללא וילון אטימה המאפשר לדברי היצרנית חסכון של 5 ק"ג ושיפור של 3 ס"מ במרווח הראש.
בהשוואה ל-C-HR היוצא, החדש דווקא קצר ב-3 ס"מ (436 ס"מ) עם בסיס גלגלים זהה (264 ס"מ) ורק ממד הרוחב גדל ב-3.5 ס"מ (183 ס"מ). המשמעות היא שמרחב המחיה ליושבים מאחור יהיה דומה לדגם היוצא, שאינו מבריק מבחינה זו.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת. תוצע גם אופציה לחבילת בטיחות מורחבת הכוללת סיוע למעבר נתיב, ניטור נהג באמצעות מצלמה סורקת פנים ויכולת נהיגה עצמאית בפקקי תנועה, ללא דרישה לאחיזה בהגה - במקומות שבהם החוק מאפשר זאת. תוצע גם מערכת חניה אוטומטית בשליטה מרחוק באמצעות אפליקציה ייעודית.
סיוע חשמלי: ה-C-HR יוצע עם אפשרות בחירה בין שלוש מערכות ההנעה ההיברידיות, הבסיסית על בסיס מנוע 1.8 ליטר (140 כ"ס) המוכר מהקורולה העדכנית, השני על בסיס מנוע 2.0 ליטר (197 כ"ס). שניהם עם תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית, או כפולה במנוע הגדול באמצעות מנוע חשמלי נוסף המחובר ישירות לגלגלים האחוריים.
בנוסף תוצע גם גרסה היברידית נטענת המוכרת מהפריוס. עם שילוב בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר (148 כ"ס) למנוע חשמלי (160 כ"ס), והספק משולב של 223 כ"ס העוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה. טויוטה לא מפרסמת נתונים מלאים, אך סביר להניח שקיבולת הסוללה תהיה דומה לפריוס (13.8 קוט"ש) וכך גם טווח הנסיעה החשמלי (65 ק"מ). כן היא מבטיחה מערכת בלימה רנגרטיבית עם אפשרות בחירה בין שלוש רמות עוצמה, החזקה שבהן לטובת נהיגה "בדוושה אחת". מערכת זיהוי אוטומטי של אזורי פליטה נמוכה תעביר את מערכת ההנעה לשימוש בחשמל.
לדברי היצרנית, מערך המיתלים, ההיגוי והבלמים תוכננו וכוילו מחדש על מנת לשפר את נוחות הנסיעה והיכולת הדינמית.
מה אנחנו חושבים: ה-C-HR היוצא נחשב לאחד הדגמים החשובים של טויוטה בעשור הקודם, בעיקר בזכות עיצוב ייחודי שסייע לניעור משמעותי של אפרוריות המותג והצערת גיל הלקוחות. הדגם החדש ישמור על יתרון המראה המרשים בקטגוריה, וגם סביבת הנהג מודרנית בהרבה, מאובזרת יותר לרבות הוספת מערכות בטיחות מתקדמות יותר.
אבל לאור הממדים הדומים, ספק אם הוא יציע תנאי שירות משופרים ליושבים מאחור. תוספת מערכת הנעה היברידית תסייע לו באירופה, אבל אצלנו נראה שהיא תהיה פחות רלוונטית ויקרה משמעותית מהגרסאות ההיברידיות הרגילות, לאור ביטול הטבות המיסוי הצפויות בינואר הקרוב. שילוב מערכת הנעה חשמלית מלאה כאן, בדומה למתחרה הישיר יונדאי קונה, הוא צעד מתבקש שתביא לקפיצת מדרגה משמעותית הרבה יותר.