ראשית מותג מכוניות הספורט הבריטי אסטון מרטין שהציג את ה-V12 ספידסטר, רודסטר מרהיבה נטולת גג ושמשות בייצור מוגבל ל-88 יחידות בלבד, עם תג-מחיר של 3.4 מיליון שקל לפני מסים.
הספידסטר נבנתה על-ידי מחלקת הדגמים המיוחדים של אסטון מרטין המכונה Q - תוך קריצה רבת משמעות לסדרת סרטי ג'יימס בונד. גוף המכונית עשוי כמעט לחלוטין מאלומיניום ולדברי היצרנית עוצב ונצבע בהשראת מטוס הקרב F18 הורנט, לרבות כיתובי אזהרת דריכה על חלקים מסוימים, יש בה גם מקום ייעודי לקסדות מירוץ מאחורי המושבים ורצועות אדומות בקצה המושב בין רגלי הנוסע-נהג, תוך התייחסות למנגנון כיסא מפלט.
החרטום מזכיר את זה של הואנטאז' אבל אגרסיבי יותר תודות לכונס אוויר גדול בקדמת מכסה המנוע, ופתחי יציאת האוויר מעל בתי הגלגלים הקדמיים. לחישוקים מנגנון נעילה מרכזי ומאחור נוספו ספוילר גדול ופגוש שונה עם צמד מפלטים במרכז. גם עיצוב הפנים שונה מאוד מהמוכר באסטון מרטין, כולל מחיצה רחבה המפרידה בין הנהג לנוסע. יש עיצוב שונה לקונסולה המרכזית ומעניין לציין את הוויתור על מסך מגע. על שלל גימורי קרבון לא ויתרו כלל ועיקר.
יחידת ההנעה משלבת בין מנוע V12 כפול-מגדשים בנפח 5.2 ליטר שהגיע מה-DBS סופרלגרה (700 כ"ס) ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית הממוקמת מאחור. ההנעה אחורית אף היא ויחד עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אמורה לאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות בדרך ל-300 קמ"ש מרביים.
גם בנטלי בריטית במקור, פחות ספורטיבית ו(הרבה) יותר יוקרתית. זו חשפה את הבקלאר, אף היא נטולת גג ובייצור (עוד יותר) מוגבל - 12 יחידות בלבד עם תג-מחיר מפלצתי וכפול מזה של האסטון המרהיבה: 6.6 מיליון שקל לפני מיסים. אגב, כולן כבר נמכרו.
כבסיס משמשת פלטפורמת הקונטיננטל GT עם אותה יחידת הנעה - W12 כפול מגדשים בנפח 6.0 ליטר המפיק 659 כ"ס, תוספת של 24 כ"ס ביחס לדגם הרגיל. המשך שרשרת ההנעה נותר ללא שינוי – תיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה.
למראה הנפלא אחראית מולינר - סדנת "התאמה אישית" של היצרנית שהושפעה ללא ספק מה-EXP 100, מכונית קונספט שהוצגה אשתקד לרגל חגיגות ה-100 להיווסדה. למרות דמיון מסוים לקונטיננטל, בבנטלי אומרים כי רק ידיות פתיחת הדלתות משותפות להן. מלפנים יש יחידות תאורה עגולות עם פס לד בצידן החיצוני, פגוש וסבכה שונים עם פתחי אוורור גדולים יותר, מסיטי אוויר בקצה מכסה המנוע, כונס אוויר נוסף מאחורי בית הגלגל הקדמי וחישוקי "22 מקוריים. יחידות התאורה האחוריות ייחודיות לדגם ואילו בתי הגלגלים הורחבו ב-2 ס"מ.
תא הנוסעים מוכר מדגמי בנטלי, למעט הגה שטוח בחלקו התחתון. המיוחד הוא שימוש בחומרים יוצאי דופן כמו ריפודי עור "בלוגה" עם 148,199 תפרים המשמשים ליצירת הטקסטורה של כל מושב, או דיפונים מחלקי עץ נהרות בני יותר מ-5,000 שנה, לצד טקסטיל אפור-בריטי מסורתי. במקום המושבים האחוריים הותקנו צמד תאים ייעודיים למטען או ציוד.
ועוד בריטית. מקלארן חשפה את ה-765LT, גרסת קצה קלת-משקל (80 ק"ג) וחזקה (עוד 45 כ"ס) ל-720S, מכונית שממילא נחשבת לאחת הקיצוניות בקטגוריה מבחינה זו. כעת היא מזנקת ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות (0.1 שניות פחות) ול-200 קמ"ש ב-7.2 שניות (0.6 שניות פחות).
הפחתת המשקל בהשוואה ל-720S הושגה בין היתר בעזרת חישוקי אלומיניום מחושל הנושאים צמיגי פירלי P-זירו טרופאו R (פחות 22 ק"ג), שימוש מסיבי בקרבון לחלקי מרכב (פחות 14.3 ק"ג), סעפת פליטה מטיטניום (3.8 ק"ג), מצבר שונה (3 ק"ג), קפיצי סליל קלים יותר (1.5 ק"ג) שמשה אחורית מפוליקרבונט ועוד. מושבי הבאקט מגיעים ישירות מהסנה ( ושוקלים 18 ק"ג פחות), הקונסולה בין המושבים עשויה קרבון (2.5 ק"ג) וכאופציה ניתן גם לוותר על מזגן (10 ק"ג) ומערכת שמע (1.5 ק"ג).
13 צפייה בגלריה
מקלארן 765LT
מקלארן 765LT
"חלון הצצה" למנוע
ה-LT מקבלת מסיטי אוויר גדולים בפגוש הקדמי, האחורי ובצדי המרכב, פתחי אוורור המנטרלים מערבולות מעל בית הגלגלים הקדמיים ומסייעים לשיפור של 25% בכוח ההצמדה. ספוילר אחורי גדול יותר המתרומם חשמלית בהאטה לצורך תוספת של 60% בכוח ההצמדה בהשוואה ל-720S ועל מנת לצמצם עוד יותר את צלילת החרטום בבלימה. על הבלימה עצמה אחראיות יחידות קרמיות המגיעות ישירות מהסנה ומאפשרות עצירה לעמידה מ-220 קמ"ש ב-110 מטר.
מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר כפול מגדשי טורבו מקבל בוכנות קלות יותר (מאלומיניום מחושל), הזרקת הדלק ומחשב ניהול המנוע שונים ומאפשרים תפוקה של 765 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד עם יחס העברה סופי קצר יותר המאפשר האצת ביניים (ללא הורדת הילוך) מהירה ב-15%. יחס ההעברה הקצר יותר אחראי לירידה של 11 קמ"ש במהירות הסופית העומדת על 330 קמ"ש.
יצרנית הבוטיק השוודית למכוניות על קיצוניות קוניגסג הציגה את הג'מרה, דגם "משפחתי" עם ארבעה מקומות ישיבה לראשונה במותג, עם יחידת הנעה היברידית-נטענת חדשנית. הייצור יוגבל ל-300 יחידות במחיר 3.4 מיליון שקל לפני מיסים.
למרות הייעוד המשפחתי, קונגיסג לא התפשרה בנושא הביצועים. יחידת ההנעה כאן משלבת בין מנוע שלושה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם צמד מגדשים ומערכת שסתומים חדשנית המייתרת גל זיזים. התוצאה: הספק של 600 כ"ס. אל מנוע הבנזין מאחור מחובר מנוע חשמלי, והכוח המשותף עובר דווקא לגלגלים הקדמיים. בגלגלים האחוריים מוצבים שני מנועים חשמליים בהספק 500 כ"ס כל אחד, האחראים להנעה כפולה עם הכוונת מומנט מאחור.
ההספק המשולב עומד לא פחות מ-1,700 כ"ס המאפשרים לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-1.9 שניות בדרך ליותר מ-400 קמ"ש מרביים. מצברים בקיבולת 16.6 קוט"ש מאפשרים 50 ק"מ נקיים מזיהום והמנועים החשמליים יאפשרו הנעת המכונית למהירות של עד 300 קמ"ש. לטובת היכולת הדינמית יש היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים.
בקוניגסג מבטיחים כי המושבים האחוריים במכונית מתאימים גם למבוגרים. בכל מקרה, הכניסה לאחור מתבצעת דרך דלתות "מספריים" ענקיות. ליושבים שם יש מסך גדול השולט על מערכת הבידור. תאי מטען מלפנים ומאחור יכולים להכיל לפי היצרנית ארבעה טרולי'ז.