בקצרה:
  • מתחת לרדאר - סובארו אאוטבק החדש בישראל
  • גדול יותר, מצויד יותר, אבל עם אותו מנוע בנזין
  • תג המחיר יתחיל סביב 225-230 אלף שקל
המייסד: סובארו אאוטבק הראשון נולד באמצע שנות ה-90 כגרסה מוגבהת עם הנעה כפולה ללגאסי סטיישן המשפחתית - אז עוד בדור השני לחייה. הוא גם נחשב בצדק למייסד קטגוריית הסטיישן-שטח, בה מתמודדות כיום בעיקר יצרניות יוקרה דוגמת וולוו, אודי ומרצדס.
האאוטבק החדש (דור שישי בשושלת) אינו חדש כל כך. שכן הוא הוצג כבר לפני שנתיים וחצי. רק עכשיו הוא נוחת בישראל, ומחליף את האאוטבק היוצא והמאוד ותיק שמשווק כאן כבר שנים ארוכות ומבוסס על הדור הרביעי או במילים אחרות, לפני 12 שנה. כמו בדגמים הקודמים בשושלת, גם הפעם זו הסדאן המשפחתית לגאסי שמעניקה בסיס, אך גם היא עדיין לא הגיעה ארצה.
מנוע וותיק: האאוטבק ישווק כאן רק עם מנוע בנזין ותיק בנפח 2.5 ליטר עם שינויים קלים ו-169 כ"ס, שישה כ"ס פחות מבעבר. הוא מחובר לתיבת הילוכים רציפה והנעה כפולה-קבועה. הביצועים נותרו ללא שינוי: 10.2 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש. בצפון אמריקה משווק האאוטבק גם עם מנוע 2.4 ליטר בנזין מוגדש (260 כ"ס), אך הוא לא צפוי לנחות כאן בקרוב.
בסיס גלגלים נותר ללא שינוי (274.5 ס"מ), אבל הוא ארוך ב-5 ס"מ (487 ס"מ), רחב ב-3.5 ס"מ (187.5 ס"מ) וגבוה ב-7 ס"מ (167.5 ס"מ). גם מרווח הגחון גדל במעט (21.3 ס"מ, 1.3 ס"מ יותר) ונפח תא המטען נוספו כ-50 ליטר (561 ליטר).
מה עוד צריך לדעת עליה: סובארו מבטיחה שיפור משמעותי בנוחות הנסיעה, בידוד הרעשים, התנהגות הכביש וגם יכולת ספיגה משופרת בכ-40% של תאונה חזיתית וצדית. רשימת האבזור של שתי הגרסאות אותן תשווק כאן לא התפרסמה, אבל סביר להניח שבשתיהן יופיע מסך המגע הגדול של היצרנית ("11.6), בעוד הבכירה מהשתיים (כ-250 אלף שקל) תצויד בריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים וחימום למושבים הקדמיים והאחוריים. היצע מערכות הבטיחות כולל כציוד תקני בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
מה אנחנו חושבים: האאוטבק החדש כנראה לא יככב בראש טבלת המכירות של המותג היפני, שכן בשונה מאירופה וצפון אמריקה, דגמי סטיישן לא זוכים לאהדת הקהל המקומי המעדיף רכבי פנאי מוחצנים. אבל יש לו קהל חסידים אדוק ונאמן שלא מוכן לשמוע על שום רכב אחר, ואליהם הוא מכוון.
אלו יהנו מאותו מתכון מוכח ומוכר כבר רבע מאה, עם גמישות שימוש יוצאת דופן, איכות נסיעה משובחת ותוספת של אבזור נוחות ומערכות בטיחות מתקדמות שלא הוצעו בעבר. נקודת החולשה העיקרית תהיה הביצועים וכנראה גם צריכת הדלק. המכורים יחיו עם זה.