בקצרה:
  • הסייברסטר תהיה מתנת יום הולדת 100 ל-MG
  • החזירה גג נפתח למותג אחרי כמעט 20 שנה
  • תנחת אצלנו רק במהלך שנה הבאה
בחזרה למקורות: יצרנית הרכב הבריטית לשעבר MG, כיום תחת כנפי קונצרן SAIC הסיני, תחגוג בשנה הבאה 100 שנים להיווסדה. החברה שעברה כמה וכמה גלגולי בעלות במהלך חייה, עוד לפני שנרכשה על ידי הסינים לפני כמעט שני עשורים, זכתה לעיקר פרסומה בזכות דגמי רודסטר ייחודיים במחיר נגיש אי שם בשנות ה-60 וה-70 של האלף הקודם. המפורסם שבהם הוא ה-MGB שיוצר מתחילת שנות השישים ובמשך כמעט שני עשורים, כמו גם ה-MG-F (בהמשך TF) עם מנוע מרכזי ייחודי שהוצגה באמצע שנות ה-90, יוצרה במשך עשור וזכתה להצלחה מועטה.
אלא שמאז עברה לידיים סיניות היא התמקדה בעיקר במכוניות משפחתיות בסיסיות (ללא הצלחה) ורק בשנים האחרונות - בעיקר עם המעבר לחשמל - זכתה להצלחה גדלה בהתמדה באירופה. היצע המותג כולל כיום לא פחות מארבעה דגמים. כולם עם ארבע דלתות וייעוד משפחתי. כעת תתווסף להם מכונית ספורט מסקרנת.
חשמל ורוח בשיער: באירוע שערכה בלונדון חשפה MG רשמית את גרסת הייצור לרוסטר מתוצרתה שתכונה סייברסטר, עם השראה ברורה מדגמי רודסטר אייקוניים אבל עם הנעה חשמלית מודרנית. היא שומרת על קשר ויזואלי לקונספט שהוצג לפני כשנתיים, לרבות מכסה קדמי ארוך, יחידות תאורה אליפטיות מלפנים ובמפתיע גם דלתות נפחתות כלפי מעלה.
גם עיצוב סביבת הנהג דומה לגרסת הייצור, עם הגה בעיצוב סטיק של מטוס נוסעים ושלושה מסכים המופנים כלפי הנהג עם קונסולה גבוהה המפרידה בינו לבין הנוסע. הגג עשוי בד קל משקל בדומה לדגמי עבר, ולא מערך קשיח ומכביד.
מה עוד צריך לדעת: MG לא מפרסמת פרטים טכניים בנתיים, אבל פרטי מידע מסוימים דלפו לתקשורת הרכב בסין. מבחינת ממדים היא ארוכה מפורשה בוקסטר ב-15.5 ס"מ (453.5) רחבה ממנה ב-11 ס"מ (191 ס"מ), גבוהה ממנה ב-5 ס"מ (133 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-21.5 ס"מ (269 ס"מ). המשקל העצמי צפוי לעמוד על בין 1.85 ל-2 טון, דומה למרצדס SL.
MG תציע אותה עם שתי גרסאות הנעה, עם מנוע אחורי בודד ו-314 כ"ס, או עם צמד מנועים חשמליים (340 כ"ס מאחור, 204 כ"ס מלפנים), הנעה כפולה עם 544 כ"ס. זו האחרונה אמורה לזנק ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות כפי שהבטיחה היצרנית בעת הצגת הקונספט, בעוד טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-500 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: הבעלות הסינית על MG עשתה פלאים למותג והפכה אותו מסף פשיטת רגל והיעלמות מעולם הרכב לסיפור הצלחה מסחרר. כעת, לאחר שהפכו למותג לגיטימי בכל שוקי המערב, מציגים הסינים גם מכונית ייחודית בתעשיית הרכב כרגע, רודסטר חשמלית סדרתית, ומקדימים בכך את פרויקט הרודסטר 2.0 המובטח של טסלה. והיא ללא ספק מסתמנת כאחד הדגמים המסקרנים שיעלו על הכביש בשנה הבאה.