בקצרה:
  • טויוטה קורולה קרוס ירחיב את היצע דגמי הפנאי
  • בחרטום תוצב היחידה ההיברידית מהקורולה הרגילה
  • תג המחיר צפוי להתחיל ב-160 אלף שקל
3 צפייה בגלריה
טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס
(צילום: ישראל מזוז)
פנאי חמישי: הקורולה קרוס, גרסת פנאי על בסיס המשפחתית הפופולארית, נחת בישראל לפני תחילת שיווק בסוף החודש - רכב פנאי חמישי באולם התצוגה המקומי של טויוטה שתפקידו למלא את החלל בין ה-C-HR הקטן יחסית, לראב4 הגדול והיקר יותר.
הקורולה קרוס הוצג לראשונה לפני כשנתיים, תחילה עבור מדינות מתפתחות אבל כעת גם במערב לרבות אירופה, צפון אמריקה וישראל. תג המחיר שלו גבוה בצפון אמריקה במעט מקורולה סדאן ואם תוספת המחיר באחוזים תהיה זהה בישראל, יעמוד מחירו על כ-160 אלף שקלים.
מה אנחנו יודעים: הקרוס מתבסס על פלטפורמה GA-C, אך הוא קצר מקורולה סדאן ב-17 ס"מ (446 ס"מ), עם בסיס הגלגלים קטן ב-6 ס"מ (264 ס"מ). הוא רחב ב-4.5 ס"מ (182.5 ס"מ) ובעיקר גבוה מהמשפחתית הפופולרית ב-18.5 ס"מ (162 ס"מ).
באירופה תשווק אותו טויוטה עם הנעה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר למנוע חשמלי, עם הספק מרבי משוקלל של 197 כ"ס העוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה, או לכל הגלגלים בגרסה הכוללת גם מנוע חשמלי נוסף מאחור. בישראל לעומת זאת תבוסס מערכת ההנעה ההיברידית על יחידת ה-1.8 ליטר בנזין שמייצרת יחד עם מנוע חשמלי צנוע 140 כ"ס, רק 18 כ"ס יותר מהקורולה הרגילה. גם כאן, עם תיבה רציפה והנעה קדמית.
העיצוב החיצוני שונה לחלוטין מהמשפחתית הרגילה, וכולל את כל האיפור הקרבי המקובל בקטגוריה, לרבות פסי גגון בולטים ומגני פלסטיק שחור מסיביים סביב למרכב. סביבת הנהג כוללת לראשונה בטויוטה לוח מחוונים דיגיטלי מלא ("12.3) לצד מסך מגע גדול ("10.5), אם כי לא ברור עדיין אם יגיעו גם למכוניות שישווקו כאן, או שניאלץ להסתפק בסידור מיושן ופשוט יותר. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה והאצה לא רצונית מול מכשול), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: טויוטה שהייתה ממייסדות קטגוריית רכבי הפנאי, נשארה מאחור דווקא בתקופה בה הפכה הקטגוריה מנישתית לליבת התעשייה. וכעת היא סוגרת פערים, בין היתר בעזרת יאריס קרוס. גרסת הפנאי למשפחתית היא תוספת אפילו חשובה יותר למערך, שכן הקורולה נהנית בישראל מתדמית מצוינת.
אם תצמיד לה היבואנית תג-מחיר אטרקטיבי היא בהחלט יכולה להפוך ללהיט מכירות בעיקר בציי רכב גדולים, שם תאפשר הבחירה בה לוותר על דגמים גדולים ויקרים יותר. שכן היא מציעה פחות או יותר את כל מה שנדרש עבור רכב משפחתי.