• קיה מעבירה את הסטינגר - התשובה הקוריאנית לב.מ.וו סדרה 3 - מתיחת פנים קלה
  • בינתיים זו גרסה שמיועדת לשוק הקוריאני. גרסה אירופאית תוצג בקרוב אך ספק אם תגיע אלינו
  • הסטינגר שזוכה להערכה רבה התגלתה ככישלון שיווקי צורב. רק 18 מכוניות נמכרו אצלנו מהקודמת
מה אנחנו חושבים עליה: קיה סטינגר היא אחת המכוניות המפתיעות ביותר לטובה בהן יצא לנו לנהוג בעשור האחרון, ולא במקרה היא אחד הדגמים הבודדים שסיימו את מבחן הדרכים המפרך שלנו בציון "9". הסיבה העיקרית לכך היא יכולת דינמית יוצאת דופן, כזו שמעלה חיוך ענק על פני הנהג חובב ההגה, וזו שבב.מ.וו עצמה, מושא החיקוי, קצת שכחו לשלב בדגמים נוכחיים. באותה נשימה היא גם דוגמה מצוינת לפער בין היכולת והביקורות המשבחות, לדעת הקהל.
בדיוק כמו אחרות לפניה, גם קיה למדה שהציבור הישראלי אינו מוכן לרשום צ'ק על 300 או אפילו 400 אלף שקל לנציג מכירות של מותג עממי. שכן מאז הגיעה הסטינגר לפני כשנתיים, רק 18 רוכשים עשו זאת. זה לא צפוי להשתנות לאחר מתיחת הפנים, מה שמסביר מדוע ביבואנית המותג לא ששים להודיע כי הגרסה המעודכנת תעשה עליה.
למי שכבר הספיק לשכוח (וגם למי שלא ידע): קיה סטינגר נולדה כתשובה הקוריאנית לב.מ.וו סדרה 3. כמו האחות לקונצרן יונדאי i30N הספורטיבית והמוערכת, גם הסטינגר היא אחד הפרויקטים הראשונים של אלברט בירמן, לשעבר ראש חטיבת M הסופר-ספורטיבית של בב.מ.וו אשר עבר ב-2015 ממינכן לסיאול, כראש מחלקת ניסויי נהיגה ופיתוח דגמי ספורט בקונצרן יונדאי-קיה. הסטינגר הוותיקה והגדולה יחסית לדגמי המותג היא מפגן כוח מרשים ומוערך מאוד מבחינה די, אך נטול הצלחה מסחרית.
אז מה חדש עכשיו: האמת, לא הרבה. מי שאינו מתמחה במותג יתקשה למצוא את ההבדלים בסבכה, יחידות המאותתים והתאורה האחורית, או חישוקי "18-"19 חדשים וארבעת פתחי המפלט. בתא הנוסעים השינויים משמעותיים יותר, עם מסך מגע גדול מבעבר ("10.25 לעומת "8), צג נתונים ברזולוציה גבוהה יותר בלוח המחוונים וריפודי עור משובצים. חשבנו לספר לכם שיש גם תאורת אווירה ב-64 גוונים, בדיוק כמו מרצדס, אבל זו כבר אזוטריה מוגזמת.
Fun fun fun: קיה עוד לא מפרסמת נתונים טכניים, אבל הם צפויים שלא להשתנות. וזה אומר גרסת הבסיס עם מנוע טורבו-בנזין בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 256 כ"ס, או V6 בנפח 3.3 ליטר כפול מגדשים עם צליל נהדר ו-370 כ"ס. ההנעה אחורית-טהורה בשני המקרים, באמצעות תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ודיפרנציאל מוגבל החלקה כסטנדרט - לא שכיח בקטגוריה. הנעה כפולה-קבועה פחות משעשעת מוצעת כאופציה במנוע הגדול. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6 שניות ו-240 קמ"ש מרביים במנוע הקטן, ואלו נתונים נאים. המנוע הגדול מפלרטט עם נתוני מכוניות ספורט רציניות: 4.9 שניות ו-270 קמ"ש מרביים.