בקצרה:
  • אודי הציגה גרסת קצה אחרונה ל-R8 המיתולוגית
  • כעת עם עוד יותר כוח ו(קצת) פחות משקל
  • גם ה-TT RS הנחשקת תוצע במהדורה אחרונה
כמו למבורגיני, רק בגרמנית: אודי מציגה גרסת קצה אחרונה בהחלט לדור השני של ה-R8, אחות כמעט תאומה ללמבורגיני הורקאן שתעבור בעתיד להנעה חשמלית מלאה. מנוע V10 בנפח 5.2 ליטר מפיק 620 כ"ס וההנעה אחורית דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד עם הבטחה להעברות מהירות יותר.
יותר כוח, יותר אחיזה: בהשוואה לגרסת RWD (הנעה אחורית) בסיסית עם 570 כ"ס "בלבד", תוספת הכוח ב-GT מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות (0.3 שניות פחות), אבל המהירות המרבית נמוכה במעט (320 קמ"ש, 9 קמ"ש פחות) בגלל גרר גבוה יותר כתוצאה מקיט אווירודינמי חדש, עם מסיטי אוויר בקצות הפגושים מלפנים ומאחור וספוילר גדול וקבוע בקצה מכסה המנוע מאחור.
שינויים נוספים כוללים הפחתת משקל של כ-20 ק"ג הודות לחישוקי "20 ייחודיים, בלמים קרמיים (עם עמידות משופרת) וקרבון למוט המייצב מלפנים ולמושבים בתא הנוסעים. מערך המיתלים מקבל יחידות קויל-אובר (בולם בתוך קפיץ) עם אפשרות כיוון ידני לשיכוך כיווץ והחזרה כמקובל במכוניות מירוץ. רכיב נוסף שמגיע מהמסלול הוא בקרת משיכה המאפשרת לנהג לבחור בין לא פחות משבעה מצבים - בין שחרור מלא לנטרול החלקה מרבי. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין קאפ 2, דביקים משמעותית מהפיילוט ספורט 4S בגרסה הרגילה.
וגם ה-TT בדרך לחשמל: אודי מציגה גם גרסה אחרונה בהחלט ל-TT, בייצור מוגבל של 100 יחידות לפני שהיא עוברת להנעה חשמלית. הגרסה האחרונה שתשווק המכונה (איך לא) "אייקוניק" מצוידת במנוע הבנזין הייחודי והמעולה של אודי - חמישה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר. כאן עם 400 כ"ס, זהה ל-TT RS. גם המשך שרשרת ההנעה נותר ללא שינוי: תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה-קבועה, אבל ללא דיפרנציאל אחורי אקטיבי שהוצג ב-RS3.
יש גם כאן קיט אווירודינמי הכולל תוספת מסיטי אוויר לפגושים, ספוילר גדול מאחור, חיושוקי "20 ייחודיים וריפודי אלקנטרה למושבים וגלגל ההגה.
3 צפייה בגלריה
אודי TT
אודי TT
אודי TT הראשונה והאחרונה
מה אנחנו חושבים: ה-TT וה-R8 הם שני הדגמים האייקונים, המפורסמים והנחשקים ביותר של אודי. הם גם הראשונים לעבור מבנזין טהור ורועש לחשמל שקט ויעיל. ואודי אומרת להן יפה שלום, בעיקר במקרה של ה-R8 המשדרגת את יכולותיה הגבוהות ממילא.
עד כמה ישמרו היורשות שלהן על האופי הייחודי של גרסאות הבנזין? עוד מוקדם לדעת. אבל המעבר להנעה חשמלית פותח הרבה מאוד אפשרויות מכל בחינה, עיצוב, ביצועים ויכולת דינמית, ובהתאם מעורר הרבה מאוד סקרנות.