בקצרה:
  • הדור השלישי לקאנטרימן ישווק עם בנזין או חשמל
  • הבסיס יהיה ב.מ.וו X1, הממדים גדולים מבעבר
  • צפוי לנחות בישראל באמצע 2024
חשיפה חלקית: מיני מפרסמת היום (ד') תמונות ראשות לדור חדש ושלישי בשושלת רכב הפנאי קאנטרימן, השני בפופולריות המשפחתית רק לגרסת ההאצ'בק בעלת שלוש הדלתות. הייצור צפוי להתחיל לקראת סוף השנה הנוכחית במפעל היצרנית בלייפציג, מזרח גרמניה. לישראל הוא יגיע רק באמצע השנה הבאה.
בנזין או חשמל: כבסיס תשמש פלטפורמת FAAR המיועדת לדגמי הנעה קדמית של ב.מ.וו, ואשר משרתת גם את ה-X1 החדש, עם ממדים גדולים יותר מהקאנטרימן היוצא - בעצמו רכב גדול במיוחד במשפחת מיני. מערכות ההנעה יהיו דומות לאלה של רכב הפנאי מבית ב.מ.וו, עם צמד מנועי בנזין מוגדשים ומערכת היברידית קלה (48V). עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר או עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר. בכל מקרה עם תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית במנוע הקטן, כפולה בגדול.
מסקרנת יותר תהיה הגרסה החשמלית, זו שכנראה תגיע מה-iX1, עם 313 כ"ס מצמד מנועים ומצברי 64.7 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה תיאורטי של כ-440 ק"מ. מרחב המחיה צפוי להיות דומה לגרסת הבנזין הודות לשימוש בסוללה שטוחה. גרסה היברידית-נטענת שהוצעה בקאנטרימן הקודם, לא תוצע בחדש.
מה אנחנו חושבים: רק כעת, יותר משני עשורים לאחר שב.מ.וו רכשה את מיני, מתבצע איחוד מתבקש של מפעלי הייצור. צריך רק לקוות שהאיכויות של רכבי הפנאי הגרמניים יגיעו גם למיני, שאינה מבריקה בתחום זה. גם אם הוא כבר לא כל-כך מיני ויותר מקסי.