בקצרה:
  • רכב הפנאי הקטן ממוקם במרכז קטגוריית רכבי הפנאי
  • מבוסס על פלטפורמה מודרנית ומצויד במנוע חדש ועיצוב ייחודי
  • המחיר: החל מ-149 אלף שקל ועד 174 אלף לגרסה הבכירה
פעם שטח, היום פנאי קטן: עם טרייל בלייזר עושה שברולט שימוש בשמו של רכב הפנאי-שטח הוותיק ששיווקה בעבר. בגלגול המודרני הוא הפך לרכב הפנאי הקטן בהיצע, מבוסס על פלטפורמה חדשה של GM המיועדת לדגמי הנעה קדמית. הוא אומנם לא מחליף ישיר של הטראקס הוותיק שיצא לגמלאות ופותח בשיתוף אופל, אבל כן ימלא חלל חשוב עבור המותג בקטגוריית רכבי פנאי צנועי מידות הסופר-רווחית.
במי הוא מתחרה: בצפון אמריקה מתמודד הטרייל עם קיה סלטוס ומיצובישי ASX, שניהם משווקים בישראל. הוא דומה להם מבחינת מידות ונפחי תא מטען (בתקן SAE האמריקאי). אבל הנה הבעיה עבורו: השניים משווקים כאן עם תג-מחיר נמוך בכ-10% ולכן - עם תג מחיר שנע בין 149 ל-174 אלף שקל - הוא מוצב מול מתחרים מקטגוריה גבוהה יותר, למשל פיז'ו 3008 או יונדאי טוסון החדש שינחת כאן בקרוב - וזו כבר חבורה בעייתית יותר עבורו.
לטרייל בלייזר מנוע חדש, בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים בנפח 1.3 ליטר (155 כ"ס) האמור להעניק לו יתרון לפחות מול מתחריו הזולים. תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית או תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה משלימים את שרשרת העברת הכוח בהתאם לגרסה.
אבזור: גרסת LS הבסיסית אינה משופעת אבזור, עם מסך מגע קטן יותר ("7 לעומת "8 בגרסאות אחרות) ובקרת אקלים מכאנית. גרסת +LT (ב-154 אלף שקל) מוסיפה בין היתר מושב נהג מתכוון חשמלית, חימום למושבים הקדמיים ואפשרות להתנעה מרחוק. ב-LTZ (ב-162 אלף שקל) תקבלו גם חלון שמש ודלת תא מטען חשמלית. אבזור הבטיחות זהה בכל הגרסאות וכולל 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב והתרעת שטחים מתים.
מה אנחנו חושבים: אין להמעיט בחשיבות הדגם הזה עבור שברולט ישראל, זה שמעניק לה כעת נוכחות חשובה בקטגוריה סופר-פופולארית. בעיקר על רקע היצע הדגמים הלא עדכני של המותג. שברולט שעבר בתקופה האחרונה להתמקד בשוק הפרטי היה בהתאם מהבודדים שצמחו כאן בשנת הקורונה והטרייל בלייזר מחזק את כוחו עוד יותר. עד כמה הוא יכול להתמודד עם מתחריו החזקים? מבטיחים לעדכן.