בקצרה:
  • בראבוס משביחה את ביצועי סמארט 1# החשמלית
  • עם הנעה כפולה, 440 כ"ס וביצועים מהירים מפורשה
  • לא ברור מתי אם בכלל תשווק כאן
חשמל וביצועים: בראבוס הגרמנית, המוכרת בעיקר כסדנת שיפורים המתמחה בדגמי מרצדס, מציגה כעת גרסת ביצועים משודרגת לסמארט 1# החשמלית. השינוי העיקרי הוא תוספת של מנוע חשמלי (156 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים, בעוד המנוע האחורי המחובר לגלגלים הסמוכים אליו נותר ללא שינוי (272 כ"ס). התפוקה המשולבת עומד על 440 כ"ס ומאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות, מהיר בחצי שניה מפורשה 911 קררה.
המצברים נותרו בקיבולת 66 קוט"ש, אבל טווח נסיעה צפוי להיות צנוע מהגרסה הרגילה (440 ק"מ) בגלל צריכת חשמל גבוהה יותר שמביא המנוע החשמלי הנוסף. טעינה מהירה (DC150) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בחצי שעה.
מה עוד צריך לדעת: נזכיר כי ה-1# היא דגם חדש ראשון לסמארט מזה שמונה שנים, ומכונית ראשונה שמציגה החברה מאז עברה לבעלות משותפת בין מרצדס הגרמנית לג'ילי הסינית. היא מבוססת על פלטפורמה ייעודית המכונה SEA (ר"ת Sustainable Experience Architecture) בה משתמשות גם זיקר 1 ולוטוס אלטרה. ה-1# גדולה משמעותית מדגמים קודמים של סמארט, עם 427 ס"מ לאורך ו-275 ס"מ לבסיס הגלגלים.
מבחינה עיצובית הגרסה של בראבוס נבדלת בתוספת צמד כונסי אוויר בחזית, חישוקים שונים בפרופיל עליהם מולבשים צמיגים דביקים יותר (דנלופ SP ספורט מקס). רכב התצוגה נצבע בשילוב ייחודי של אפור מט עם אדום לגג, למראות הצד, לקאליפרים ולגימורים נוספים. סביבת הנהג נותרה דומה עם לוח מחוונים דיגיטלי צר ("9.2) ומסך מגע ענק ("12.8), אבל המושבים שונים עם תמיכה משופרת ורקמת סמל הסדנה הגרמנית במשענות הראש.
מה אנחנו חושבים: : ה-1# מסתמנת כמי שעשויה להפוך את סמארט לרלוונטית בתעשייה, אחרי שנים של חוסר הצלחה מסחרית. עם מראה של רכב פנאי, תא נוסעים שימושי, על בסיס פלטפורמה מודרנית וכעת גם בגרסת ביצועים שעשויה להפוך נחשקת. חבל רק שבינתיים הרלוונטיות עבור השוק המקומי עוד לא ממש ברורה.