בקצרה:
  • פורשה 911 תוצג בגרסת שטח תחת השם "דקאר"
  • ההנעה כפולה, מרווח הגחון משופר ויש צמיגי שטח
  • תגיע גם לישראל ברבעון השני של 2023
שטח ספורטיבי: פורשה תציג בתערוכת לוס אנג'לס בשבוע הבא גרסת שטח קרבית ל-911, תשובה - שאיש לא באמת ביקש - ללמבורגיני הורקאן סטרטו. היא תקבל את הכינוי דקאר, לציון הניצחון הראשון של פורשה במהדורת 1984 של מירוץ השטח הקשוח בעולם. אז זו הייתה 911 ראשונה בשושלת לקבל מערכת הנעה כפולה.
לדברי פורשה, אב הטיפוס למכונית החדשה, על בסיס ה-911 הנוכחית (992), ביצע יותר מ-10,000 ק"מ של מבחנים מפרכים בתנאי שטח, החל משלג וקרח בארכיפלג השוודי, דרך דיונות חול ושבילי פודרה מדבריים באיחוד האמירויות ובמרוקו, לצד זמן איכות במסלול הניסויים שאטו דה לאסטורס בצרפת המכיל (גם) שבילי כורכר מגוונים ומשמש לבחינת רכבי מרוצי ראלי.
על כיול המכונית חתומים נהגי המירוץ המפורסמים וולטר רוהל (פעמיים אלוף עולם בראלי) ורומן דומא (פעמיים מנצח 24 שעות של לה מאן, ארבע פעמים מנצח 24 השעות של נורבורגרינג) ונהגי המבחן של פורשה האחראים לניפוץ סדרתי של זמני הקפה בנורבורגרינג - לארס קרן ויורג ברגמייסטר.
מה אנחנו יודעים: פורשה לא חושפת עדיין פרטים טכניים אודות השינויים לגרסת השטח בהשוואה ל-911 הרגילה. אבל מהתמונות המתפרסמות ניתן להבחין כי היא תקבל מרווח גחון משופר הודות למיתלים שונים, פסי הגנה סביב למרכב וצמיגי שטח ייעודיים. פורשה גם תציע גגון ייעודי לטובת נשיאת גלגל רזרבי, מיכל דלק ושפאלות חילוץ, עם פס תאורת לד בחלקו הקדמי.
מערכת ההנעה תהיה כפולה קבועה בכיול ייעודי, עם תוספת מצב נהיגת שטח בבורר הנהיגה. עם זאת, עדיין לא ברור באיזה גרסאות מנוע היא תוצע. לפי הערכות הן יהיו מקבילות להיצע הקיים, כלומר בוקסר שישה צילינדים כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר, עם טווח הספק שעשוי לנוע מ-385 כ"ס שיש לקררה הבסיסית ועד 480 כ"ס ב-GTS. גרסאות טורבו וטורבו S יעשו שימוש במנוע 3.7 ליטר עם 580 ו-650 כ"ס בהתאמה.
מה אנחנו חושבים: אין מכונית ספורט - כנראה מכונית כלשהי - שמשווקת במגוון גדול יותר של גרסאות מרכב-מנוע-תמסורת-הנעה כמו פורשה 911, מה שהופך אותה לזו שמתאימה למגוון גדול של סוגי לקוחות. גרסת דקאר מסתמנת כאחת הייחודיות בהיסטוריה העשירה של מכונית הספורט, שכן היא תאפשר לה בפעם הראשונה גם לנטוש את האספלט. וממש כמו במקרה של רכבי הפנאי קאיין ומקאן, ברור לגמרי שאף לא אחד מרוכשי המכונית הזו באמת ילכלך אותה באבק דרכים. וברור באותה מידה בדיוק כל מכונית כזו שתיוצר תגרור אחריה לפחות 10 לקוחות פוטנציאליים וכמו כל 911, תזכה לביקוש גדול משמעותית מההיצע.