בקצרה:
  • הסורנטו החדש ישווק בבנזין, דיזל היברידי והיברידי-נטען
  • עם יותר מקום לשבעה ומערכות בטיחות מתקדמות יותר
  • טווח המחירים נע בין 235 ל-290 אלף שקלים
טייק 4: קיה סורנטו החדש והרביעי בשושלת נחת בישראל, כשנה לאחר שהוצג בעולם, וישווק כאן עם אפשרות בחירה בין ארבעה מנועים: בנזין בנפח 2.5 ליטר (180 כ"ס) שמחליף את ה-2.4 ליטר הוותיק, וטורבו-דיזל חדש עם 2.2 ליטר ו-202 כ"ס. שניהם עם הנעה קדמית ותיבת שישה הילוכים אוטומטית בבנזין, או שמונה הילוכים כפולת-מצמד בדיזל.
בנוסף יוצע הסורנטו עם יחידות הנעה היברידיות, שתיהן עם מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר (180 כ"ס), ההיברידית עם מנוע חשמלי שמייצר 60 כ"ס, ההיברידית הנטענת עם מנוע שמייצר 91 כ"ס וממוקם בתוך תיבת שישה הילוכים אוטומטית. ההספק המשולב של הגרסה ההיברידית בעלת ההנעה הקדמית עומד על 230 כ"ס, להיברידי נטען 260 כ"ס הנעה כפולה וטווח נסיעה נקי מזיהום של 57 ק"מ.
גדול, מרווח וקל יותר: המידות נותרו ללא שינוי משמעותי עם תוספת של סנטימטר לאורך (481 ס"מ), לרוחב (190 ס"מ) ולגובה (170 ס"מ), בעוד בסיס הגלגלים גדל ב-3.5 ס"מ (281.5 ס"מ). קיה מבטיחה מכך שיפור במרחב המחיה לנוסעים, בין היתר הודות למרחב תמרון מרחק גדוך מבעבר לספסל השורה השניה.
תא המטען מכיל 187 ליטר כשכל המושבים בשימוש (45 ליטר יותר), 616 ליטר לאחר קיפול שורת המושבים השלישית (11+ ליטר). למרות הגידול בממדים, המשקל העצמי ירד ב-85 ק"ג הודות לשימוש בחלקי מרכב מאלומיניום ושינויים בפלטפורמה.
בטיחות מורחבת: כציוד תקני יוצעו מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר של קיה כשמלבד המערכות מוכרות יש גם בלימה אוטונומית לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור, התרעת שטח מת אקטיבית המונעת כניסה לנתיב לא פנוי, והתראה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי. בנוסף יש מערכת התרעה לשכחת ילדים באמצעות זיכרון לפתיחת הדלת האחורית בתחילת נסיעה וחיישני נפח.
רשימת האבזור כוללת כציוד תקני בגרסאות הבסיס (235 אלף שקל לבנזין, 245 אלף שקל לדיזל) מסך מגע גדול מבעבר ("10.25 לעומת "8), בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לכל שורות המושבים, מפתח חכם וחישוקי "18. הגרסה ההיברידית (260 אלף שקל) מוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), משטח טעינה אלחוטי וחישוקי "19.
להיברידית הנטענת (290 אלף שקל) יש גם מערכת מצלמות היקפיות עם הקרנה של השטח המת בלוח המחוונים בזמן הפעלת האיתות, ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום וקירור, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש.
מה אנחנו חושבים: הרושם הראשוני הוא שהסורנטו החדש מביא לשיפור בכל תחום, בעיקר במרחב המחיה לנוסעים, במערכות הבטיחות ועם פוטנציאל שיפור גם באיכויות הנסיעה. כל זאת תוך שמירה על מחיר נמוך ממתחריו הישירים. למשל 25 אלף שקלים פחות מיונדאי סנטה פה העדכני שמצויד במנוע זהה, או 30 אלף שקל מגרסה היברידית מקבילה בטויוטה היילנדר.
דווקא מנוע הבנזין הוותיק נראה לפתע כמיותר בארסנל, בזמן שהגרסה ההיברידית-נטענת והיקרה מכולן היא גם המסקרנת ביותר. בגלל ביצועים עדיפים, אבזור עשיר במיוחד והעובדה כי מדובר בדגם היחיד כיום בשוק המקומי שמציע יחידה כזו ברכב עם שבעה נוסעים למעט וולוו XC90 T8 - היקר ממנו ב-250 אלף שקל.