בקצרה:
  • יונדאי מציגה גרסת מוטורהום לסטאריה החדש
  • שתי מיטות זוגיות, מטבח, מקלחת והגנה נגד יתושים
  • שיווק מקומי אפשרי ונמצא בינתיים בבדיקה
בית קוריאני על גלגלים: פולקסווגן נחשבת למייסדת של קטגוריית ה'מוטורהום', הסבה של ואן מסחרי לבית על גלגלים. אך לא רק, אלא גם גרסאות ייעודיות של ממש, למשל אלה שיוצרו על בסיס הטרנספורטר, בעבר תחת השם 'וסטפאליה', לאחר מכן וכיום בשם 'קליפורניה'.
ההצלחה הגדולה שכנעה את היצרנית להרחיב את המשפחה עם גרסאות ייעודיות גם לקאדי ולקראפטר המסחריים. אלו הפכו בשנים האחרונות לפופולריים במיוחד באירופה, בעיקר במהלך משבר הקורונה שהותיר רבים ללא אפשרות טיסה ושהייה במלונות.
וגם יצרניות אחרות זיהו את הטרנד. אופל, פיאט ורנו - ואפילו חברת המוניות הלונדוניות - הציגו גרסאות משלהן, על בסיס דגמים מסחריים קיימים. וכעת מצטרפת אליהן גם יונדאי. כבסיס משמש הסטאריה, המיניוואן החדש שלה שצפוי להגיע ארצה בשבועות הקרובים, עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר (177 כ"ס), תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית.
יש בו כמעט הכול: יונדאי מכנה את המוטורהום שלה 'לאונץ' קאמפר', ויש בו את תמהיל האבזור המקובל. שתי מיטות זוגיות - עליונה בה ניתן להשתמש לאחר הרמת הגג ותחתונה עם קיפול הספסל האחורי. יש מגירות ותאים ייעודיים לאחסון ציוד, וילונות הצללה לחלונות, וסביב דלת תא המטען רשת ייעודית המונעת חדירת יתושים ומאפשרת להותיר אותה פתוחה במהלך הלילה.
המטבח כולל כיריים, מקרר קטן (36 ליטר), שולחן מתקפל וכיור הניזון ממכל מים נקיים בנפח 70 ליטר, ומכל נוסף בנפח 40 ליטר לאגירת מים "אפורים" לאחר השימוש בהם. יש גם אפשרות למקלחת חיצונית באמצעות ברז ייעודי. יש שולחן חיצוני נוסף הנשלף מרצפת תא המטען, צמד כיסאות מתקפלים וגם צלונית נגללת. שליטה בשלל המערכות מתבצעת באמצעות מסך מגע גדול ("12.1) המוצב בתקרת המטבח.
מה אנחנו חושבים: מוטורהומים זוכים לפופולריות אדירה באירופה בשנים האחרונות, עם היצע גדול מאי פעם של דגמים. ויונדאי, שבשנים האחרונות לא מותירה אף לא קטגוריה אחת ללא נוכחות, מציגה באופן טבעי גרסה כזו. ואצלנו? גם כאן התפתחה בשנים האחרונות תרבות טיולי קרוואנים, בעיקר דרך חברות המשכירות כלים אלו. לנו נראה שהתפתחות זו אמורה לסייע ליבואנית המקומית להחליט על שיווק מקומי. בינתיים ידוע לנו כי הנושא נמצא בבדיקה.