בקצרה:
  • יצרנית הרכב MG עומדת בפני מהלך משמעותי
  • מעוניינת בשדרוג תדמית על ידי טכנולוגיה עכשווית
  • מרבית דגמיה צפויים להגיע גם ארצה
1 צפייה בגלריה
MG סייברסטר
MG סייברסטר
MG סייברסטר - מתוכננת ל-2024
מותג הרכב הבריטי-סיני MG צפוי להציג במהלך 2022 פלטפורמה חשמלית חדשה, כך לפי כלי תקשורת באירופה המסתמכים על מקורות במותג. מטרת המעבר לפלטפורמה חשמלית מודולרית מודרנית, היא לשדרג את מוניטין המותג המשווק כיום דגמים זולים יחסית, ולאפשר לו להציג דגמים מתקדמים ויקרים יותר מה-ZS EV למשל, הדגם החשמלי הנמכר ביותר בישראל ב-2020.
החל בשנה הבאה, כך המקור, תציג החברה מספר דגמים חדשים לחלוטין על בסיס אותה פלטפורמה, המאפשרת גדלים שונים. בהתאם, הבסיס המודרני מעניק חירות לשילוב סוללות בגדלים שונים, בדומה ל-MEB של קונצרן פולקסווגן. בסך הכל צפויה MG, כך מגלה מקור בחברה, להציע סוללות בשלושה נפחים, כאשר הגדולה שבהן תאפשר טווח נסיעה ריאלי של כ-550 ק"מ.
עוד בדומה לפלטפורמה הגרמנית, גם זו הסינית תציב ראשית את המנוע החשמלי על הציר האחורי ובהתאם יהיו דגמים אלה בעלי הנעה אחורית. עם זאת, ישנה אפשרות לצרף מנוע אחד או שניים גם על הציר הקדמי ולייצר כך הנעה כפולה.
כרגע צפויה MG להציג בתחילת השנה הבאה את ה-5, סטיישן חשמלית שתהיה הראשונה מסוגה באירופה ותשווק שם לצד ה-ZS והמרבל R הצפוי להגיע ארצה בתחילת השנה הבאה. כל הדגמים שיושקו משלב זה והלאה יבוססו על הפלטפורמה החדשה והמתקדמת. בהקשר זה כדאי להזכיר כי תוך כשנתיים צפויה MG להציג גם גרסה סדרתית למכונית התצוגה סייברסטר - דו-מושבית ספורטיבית-חשמלית שתישא כנראה תג-מחיר ידידותי, תזנק ל-100 בפחות מ-3 שניות ותהיה בעלת טווח של 800 ק"מ