בקצרה:
  • אינפינטי מציגה בארץ QX60 חדש, אחרי עשור שנים
  • עם מקום לשבעה, אבל עדיין עם מנוע בנזין ותיק
  • המחיר יתחיל ב-420 אלף שקל
גדול וחדש : זהו דור שני ל-QX60, רכב הפנאי של אינפיניטי ודגם שלישי באולם התצוגה המקומי שלה, לצד QX50 ו-QX55. את התחרות הישירה יעניקו לו כאן אחרים שמציעים מקום לשבעה כמו קאדילק XT6 וג'נסיס GV80.
במפתיע, בסיס הגלגלים נותר זהה ל-QX60 הקודם ועומד על 290 ס"מ, אבל הוא רחב ב-2 ס"מ (180 ס"מ), גבוה ב-3 ס"מ (177 ס"מ) וקצר ב-6 ס"מ (503.5 ס"מ). לכן קטן במעט נפח תא המטען כשכל המושבים בשימוש (411 ליטר, 36 פחות), אבל הוא גדל עם קיפול שורת המושבים השלישית (1,178 ליטר, עוד 31 ליטר).
רק בנזין: מנוע הבנזין הוותיק (V6 בנפח 3.5 ליטר עם 295 כ"ס) נותר ללא שינוי, אבל הוא מחובר כעת לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית של ZF (תיבה רציפה בדגם היוצא) עם הנעה כפולה-קבועה. התיבה החדשה אחראית בין היתר לביצועים טובים במעט עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות (0.6 שניות פחות) וגם משפרת את כושר הגרירה - 2.7 טון, 20% יותר.
עיצוב ה-QX60 שומר על קווי הדגם היוצא, אבל הוא נראה מעט מודרני יותר בחזית עם יחידות תאורה צרות וסבכה גדולה יותר. אצלנו הוא לא מוצע עם אפשרות צביעה שחורה לגג כמו בצפון אמריקה, וללא אפשרות לצמד מושבי קפטן בשורה השניה אלא רק ספסל לשלושה. סביבת הנהג עברה עדכון מתבקש עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע (בגודל "12.3 כל אחד) לצד בורר הילוכים אלקטרוני במקום ידית מכאנית.
רשימת האבזור עשירה כבר בגרסת הבסיס (420 אלף שקל) וכוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, מצלמות חניה היקפיות, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים עם פתחים גם לשורה השלישית, מפתח חכם עם התנעה מרחוק, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "20.
הגרסה הבכירה (465 אלף שקל) מוסיפה חימום, קירור ועיסוי למושבים הקדמיים, תצוגת נתונים עלית ("10.8) ומערכת שמע משודרגת (BOSE עם 16 רמקולים). אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית.
מה אנחנו חושבים: ניהול מותג לא מבריק ובעיית דגמים מיושנים ומלאי מוגבל, מנעו כאן מאינפיניטי הצלחה דומה לזו של חטיבות מקבילות, כמו לקסוס למשל. זאת למרות תגי מחיר מאוד אטרקטיביים שלא הצליחו למנוע ירידת ערך חדה עם השנים. הכישלון ביצירת אופוזיציה למותגי היוקרה הגרמניים היה טוטאלי, ומספיק להציץ בדרכה של ג'נסיס כדי להבין איך עושים זאת נכון.
אבל ה-QX60 נראה דווקא כדגם עם פוטנציאל להיות תחרותי בקטגוריה. נכון, הוא גורר עמו תדמית מיושנת עם מנוע בנזין ותיק וללא סיוע חשמלי מכל סוג, אבל הוא זול משמעותית מרכבי הפנאי של שלושת הגרמניות למרות רשימת אבזור עשירה. אולי הפעם זה יצליח יותר.