בקצרה:
  • סובארו פורסטר החדש הוצג גם בגרסה אירופאית
  • עם חרטום שונה ותוספת של מערכות בטיחות
  • שיווק מקומי מתחיל בימים הקרובים, המחיר ללא שינוי
חידוש היער: סובארו מרעננת את הפורסטר באירופה, דור חמישי בשושלת רכב הפנאי הראשון של היצרנית ומי שנחשב - יחד עם טויוטה ראב4 והונדה CR-V - למייסד הקטגוריה. הוא גם אחד מהדגמים הנמכרים ביותר של סובארו עם 4.5 מיליון יחידות שיוצרו מ-1997. לא מעט, רק קחו בחשבון שזו כמחצית ממספר כלי הרכב שנמכרו על-ידי כל אחד ממתחריו היפניים. ל-ynet נודע כי שיווק הפורסטר העדכני - שמגיע אלינו מארה"ב - יחל בימים הקרובים, עם תג-מחיר דומה לדגם היוצא - 170 אלף שקל לגרסת הבסיס, עד 213 אלף שקל לגרסה הבכירה.
מה חדש: השינוי העיצובי כולל בעיקר יחידות תאורה שונות מלפנים וחישוקים עדכניים, בעוד שבתא הנוסעים יש מתגים שונים לבקרת האקלים. מערך הבטיחות שודרג עם שמירה על נתיב (תיקון בעבר) בנוסף לבלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור) ובקרת שיוט אדפטיבית שהוצעו בעבר.
באירופה ישווק הפורסטר עם מנוע היברידי, בוקסר בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (150 כ"ס) ומנוע חשמלי צנוע (16.5 כ"ס) שיחוברו לתיבת הילוכים רציפה והנעה כפולה-קבועה. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 11.8 שניות, איטי ב-2.5 שניות מהגרסה שתשווק כאן (2.5 ליטר, 182 כ"ס). לדברי סובארו, המנוע החשמלי נועד למרחקים צנועים במיוחד (1.6 ק"מ) ועד מהירות של עד 40 קמ"ש. צריכת הדלק הרשמית שלו דומה לגרסה ללא הסיוע החשמלי – 12.3 ק"מ לליטר.
מה עוד צריך לדעת עליו: הפורסטר שומר על יכולת שטח שתהיה גבוהה ממתחריו לקטגוריה, בין היתר הודות למרווח גחון נדיב (22 ס"מ), מערכת הנעה כפולה קבועה ובורר עם שני מצבי שטח המתאים את פעולת מערכות ההנעה והאלקטרוניקה. חבל שגרסת השטח ווילדרנס המרשימה לא תעשה עליה.
רשימת האבזור כוללת בגרסת Z הבסיסית מסך מגע ("8) עם מצלמת נסיעה לאחור וחימום למושבים הקדמיים, גרסת X מוסיפה בקרת אקלים מפוצלת, מושב נהג מתכוון חשמלית, מפתח חכם, וחישוקי "17, הבכירה כוללת גם ריפוד עור חלקי למושבים, חלון שמש וחישוקי "18.
מה אנחנו חושבים: העדכון שעבר הפורסטר צנוע באופן שיקשה עליו להתמודד מול רכבי פנאי מודרניים בקטגוריה. מצד שני, הוא שומר על ייחודו כרכב פנאי עם יכולת שטח גבוהה ממתחריו, יתרון חשוב בתקופת קורונה בה טיולים בחיק הטבע הפכו לאופציה כמעט יחידה לפעילות פנאי. אז הוא לא היברידי-נטען ובטח לא חשמלי, אבל הוא בהחלט עשוי לשמור על פופולריות יוצאת דופן.