• בקצרה:
  • תמונות ראשונות לפנאי החשמלי הראשון של הונדה
  • המידות מגלות - גדול משמעותית מ-CR-V החדש
  • כפי שדווח בעבר, יגיע לייצור רק בשנת 2024
למרות השם וההיסטוריה המפוארת, או העובדה שהיא יצרנית הדו גלגלי הגדולה ביותר ויצרנית המנועים החשובה בתעשיית הרכב, בעולם המכוניות הונדה נחשבת כיום ליצרנית ביניים, אחת המעטות שנותרו (כמעט) עצמאיות ואחמם שייכות במלואן לקונצרן ענק. חשיבותה בעולם המוטורי, המבוססת בין היתר על עשרות שנים של המצאות ופריצות דרך טכנולוגיות לצד דגמים יוצאי דופן, הופכת השקת כל דגם חדש לאירוע חשוב.
הפעם מדובר בחשיפת תמונות ופרטים ראשונים על הפרולוג (Prologue, "מבוא"), רכב פנאי חשמלי ראשון (ומכאן הבסיס לשמו) שהתוכניות לייצורו נחשפו לפני כשנה וחצי, וצפוי להגיע לשוק האמריקאי רק בעוד כשנתיים. מה עם ישראל? לאור מצבו של המותג בארץ, קשה להאמין שנזכה לראות אותו בשנים הקרובות.
הוא פותח בשיתוף ג'נרל מוטורס האמריקאית ומבוסס על פלטפורמת "אולטיום", המשרתת בין היתר את שברולט בלייזר EV וקאדילק ליריק. והוא מצטרף אל הונדה e הקטנה שהוצגה ב-2019. מידותיו שנחשפו כעת ממקמות אותו לצד ה"פספורט" המשווק בצפון אמריקה, ולצד ה-CR-V מהדור השישי שעדיין לא הגיע ארצה.
בהשוואה לאחרון הוא ארוך ב-18 ס"מ (487 ס"מ), רחב ב-12 ס"מ (199 ס"מ), נמוך בכ-5 ס"מ (164 ס"מ). אך המידה המעניינת ביותר היא בסיס הגלגלים שלו. יותר מ-309 ס"מ או כמעט 40 ס"מ יותר עם הבטחה למרחב פנים עצום.
המראה שנחשף כעת (אחרי חשיפת איורים ראשונים לפני מספר חודשים) מבוסס על שפת העיצוב העדכנית של הונדה, ומזכיר בכך את ה-CR-V האמריקאי. עם יחידות תאורה צרות בחזית, צללית SUV קלאסית לרבות חצאיות וקשתות בתי גלגלים בשחור, חישוקי "21 וקורה C בזווית חדה. חלקו האחורי מזכיר את ריינג' רובר איווק, עם צמד יחידות תאורה צרות ובמקום לוגו H המוכר, שמה של היצרנית על רקע שחור.
גם חלקו הפנימי מציג קו עיצוב עדכני של הונדה עם קונסולה ארוכה ושטוחה, פתחי מיזוג זוויתיים בצדדים, פקדים עגולים לבקרת האקלים ולוח מחוונים דיגיטלי ("11) ולצידו מסך מגע בגודל "11.3 לתפעול מערכות.
הונדה לא מפרסמת עדיין נתונים טכניים נוספים, אך מאחר והוא חולק מכלולים רבים עם שברולט בלייזר EV, ניתן להניח כי גם הוא יציע טווח נסיעה של כ-500 ק"מ (בהתאם לסוג ההנעה), עם מטען 11.5 קילוואט פנימי ואפשרות טעינה מהירה בקצב של עד 190 קילוואט.
מה אנחנו חושבים: במסגרת החשיפה ציינה הונדה כי עד 2030 תשיק 30 דגמים חשמליים גלובלית ולפי הצהרותיה בעבר, עד שנה זו היא מעריכה כי מכוניות חשמליות יתפסו כ-40% מכלל הייצור השנתי שלה. אלה גם 3-4 דגמים חדשים בכל שנה, נתון שמעמיד בספק את יכולתה של היצרנית הקטנה לעמוד ביעד. אלא אם תחזק עוד יותר את שיתוף הפעולה שלה עם GM הענקית, המצויה אף היא בשלב מעבר נמרץ לחשמל, ומתקדמת יותר מהיפנית בתחום זה.
בין היתר נזכיר כי היא צפויה להשיק חשמלית בסיסית וזולה ב-2027 ופלטפורמה חשמלית ייעודית ב-2026. זה המקום להזכיר גם את השת"פ המעניין עליו חתמה עם יצרנית האלקטרוניקה סוני המתקדמת במהירות לקראת ייצור רכב חשמלי.
ומה עם היבואנית? לא ברור. ממותג שכיכב בטבלאות המכירות במשך שנים ארוכות, הונדה מדשדשת כיום בתחתית, פועל יוצא של מבחר דגמים מצומצם, תמחור גבוה והגעה מאוחרת מאוד של דגמים חדשים. למשל הונדה סיוויק בדור ה-11 שנחשף כבר לפני למעלה משנה ולא הגיע, CR-V חדש שהוצג לפני מספר חודשים או HR-V שנחשף אי-שם בתחילת 2021 וממאן להתייצב. מי יודע, אולי זה חלק מהמעבר למתקפה חשמלית מקומית.